Едно от нещата, което ни мотивира да направим Научно-изследователския център за безопасността по пътищата към Университета по архитектура, строителство и геодезия, е обучението на нашите докторанти. През последните 4-5 години много от докторантите отиват в чуждестранни университети, за да правят експериментите си. За съжаление, по-голямата част от тях остават там. Надяваме се със създаването на тази инфраструктура да запазим докторантите си. Това каза д-р инж. Христо Грозданов, преподавател във Факултета по транспортно строителство, пътища и транспортни съоръжения в УАСГ, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Качеството на пътя е един от основните елементи за повишаването на пътната безопасност. Трудно може да се подобрява пътната безопасност без участието на хората от образователната система във вземането на решения", посочи той.
Грозданов обясни, че при заданията за проектиране, строителство и поддържане на транспортна инфраструктура трябва да стане ясно кои са основните елементи за постигане на високо качество. “Като основен акцент трябва да се заложи на пътната безопасност – тогава ще имаме реални резултати за повишаването на пътната безопасност", коментира Грозданов.
Той напомни, че науката е свързващото звено между държавата и бизнеса и целта на Центъра е да се позиционира точно там особено след като вече има няколко реализирани проекти с държавата.
"Има място за по-добро оформяне на техническите задания при възлагането на обществените поръчки за проектиране, строителство, надзорна дейност и други. Идеята ни е да се позиционираме като консултант на държавните администрации", обясни Христо Грозданов.
По думите му една от основните цели на центъра е да се правят партньорства с международни университети и научни организации. По този начин ще се опитаме да създадем звено, което да може да покрива всяко едно от необходимите на държавата и бизнеса изследвания", посочи ученият.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
преди 6 години Има ли обяснение инженера за два от три необяснимо изградени тунелни тръби на магистрала Люлин, които даже едва имат земна маса над себе си? отговор Сигнализирай за неуместен коментар