IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тунел "Железница" е готов наполовина

Полагат се облицовките на прокопаната част от тунела, работи се и по другите основни пътни обекти в страната

10:07 | 27.12.20 г.
<p>
	<em>Тунел Железница. Снимка: Агенция &quot;Пътна инфраструктура&quot;</em></p>

Тунел Железница. Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

Пътната агенция посочва, че работата по подготовката за цялостното доизграждане на магистрала „Струма“ в участъка през Кресненското дефиле продължава и вече са определени изпълнителите на близо 24-километрова нова отсечка в посока Кулата - София, която ще преминава източно от дефилето. Тя е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно. Строителните работи на двата обекта ще могат да стартират след изпълнение на ангажиментите, поети пред Европейската комисия - допълване на екологичната документация спрямо специфичните цели за видовете и местообитанията, предмет на опазване в двете защитени зони от мрежата Натура 2000, през които преминава лот 3.2 на магистралата, намаляване на натиска от трафика върху природата и повишаване на безопасността в отсечката от Е-79 през дефилето.

Агенцията посочва още, че през 2020 г. напредва изграждането на всички стратегически пътни проекти – автомагистралите „Хемус“ и „Европа“, Видин - Ботевград, реконструкцията на Южната дъга от Софийския околовръстен път. 

В началото на ноември завърши изграждането на първите 17 км от магистрала „Европа“ - между Драгоман и Сливница. Изградено е второ платно, а старото е реконструирано до магистрален габарит. Отсечката е с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Има два пътни възела, както и 11 големи съоръжения.

магистрала магистрала

Продължава строителството на другия 14,5 км участък от магистрала „Европа“ - от ГКПП „Калотина“ до Драгоман. Строителните работи на него започнаха през февруари т. г. и по договор трябва да приключат през януари 2022 г. Работи се по цялата дължина на трасето, изпълняват се земни и пътни работи, изграждат се армонасипни и укрепителни стени. 

За третия участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента, който е 16 км и ще преминава по ново трасе, е изготвен техническият проект. В момента се процедира подробният устройствен план и предстои през следващата година да бъдат обявени обществените поръчки за изпълнител и надзор на отсечката.

По трасето на магистрала „Хемус“ вече се полагат първите асфалтови пластове в участъка от Боаза до пътен възел „Дерманци“, при пресичането с третокласния път ІІІ-307 Луковит – Угърчин. Това е участък 1, с дължина 15,2 км, от поетапното изграждане на 134 км от автомагистралата между пътен възел „Боаза“ и връзката с път I-5 Русе – Велико Търново, което стартира през април 2019 г.

магистрала магистрала

Последна актуализация: 07:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още