Столичният общински съвет (СОС) предлага промени в тарифната политика на градския транспорт. Обсъжда се предложението билетът за градския транспорт да е за време, а не за определено превозно средство. Предложението е да има възможност за пътуване с неограничено прекачване в рамките на определен период от време. Това обявиха на брифинг председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев и Зафир Зарков - зам.-председател на Комисията по транспорт към СОС.
Едно от новите предложения е с билет от 1,60 лева да може да се пътува в цялата мрежа на градския транспорт в рамките на 30 минути. Това е т.нар. карта "30+", поясни Зафир Зарков. Вторият вариант е на цена от 2,20 лева за билет да може да се пътува в рамките на 60 минути, което ще позволи да се правят по три-четири прекачвания.
Общината предвижда и карта с пакет за 20 пътувания по 30 минути на цена от 30 лева и карта за 30 пътувания по 60 минути на цена от 40 лева.
Обсъжда се и въвеждането на нови варианти на талоните с билети за пакетни пътувания с отстъпка. Досега имаше талони с 10 билета. В бъдеще ще се въведат и талони с 20 билета.
Предвижда се дневната карта, която в момента струва 4 лева, да важи за период от 24 часа от момента на закупуването ѝ, вместо да е валидна само в рамките на деня. Дневната карта вече ще струва 6 лв.
Сред предложенията за промени в тарифната политика е и въвеждането на съботно-неделна карта за семейства. Предложението е с една карта да могат да пътуват до четирима души от семейството. За въвеждането на тази карта обаче се изчакват допълнителни финансови разчети.
Идеята на новата тарифна политика е към градския транспорт да бъдат привлечени повече пътници заради изключително тежката ситуация, в която се намира градският транспорт заради кризата с коронавируса. Има драстичен спад на пътници, транспортът на София финансово се задъхва, каза Зарков. Той съобщи, че около 60 млн. лв. са загубите в градския транспорт заради пандемията. Над 60% по-малко са пътниците сега в сравнение с 2019 г., а разходите са даже по-високи, каза още Зарков.
Очаква се да има преходен период към новата тарифна политика - на първо време „старият“ билет от 1,60 лв. ще важи паралелно с тези, които са за таксуване на база пропътувано време. В бъдеще старият тип билет ще отпадне.
Краят на февруари догодина е най-ранният възможен срок за приемането на промените, което ще стане с решение на Столичния общински съвет и с промени в наредба на Столичната община.
Предложенията в промяната на тарифната политика на общината за пътуванията в градския транспорт ще бъдат обсъдени от представители на политическите групи в СОС в четвъртък.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
преди 4 години идеята е доооста тъъпа, но като видим кой ще вземе поръчката за новите елперфоратори дето ти слагат тайм стемп ще стане ясно защо е бил тоя зор!...малко са автобусите в сф, които може да направят пълен курс за 30 мин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар