“Броят на пътуващите в градския транспорт намаля значително, имаше периоди, в които пътниците бяха седем пъти по-малко, което се отрази на приходите. От друга страна, разходите могат да бъдат оптимизирани съвсем малко”, информира изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ).
По думите му нова билетна система за електронно таксуване в София ще има през май. "В готовност сме да я пуснем, текат последни етапи за верифициране от Националната агенция по приходите", обяви той.
Друга тема, на която Дилчев се спря, са оплаквания в социалните медии от пътници за недостиг на пунктове за продажба на карти и билети в София и липсата на добра хигиена в превозните средства.
По думите на директора на ЦГМ под 4% от пътуванията в столицата са с единични билети. Той посочи, че броят на работещите пунктове към момента е същият, както и преди коронакризата и призова невъзможността да се закупи билет от шофьора заради здравни мерки да не се превръща в причина за возенето на нередовни пътници.
“Разписанията на градския транспорт са в пълния си обем. Към днешна дата струпване на хора в транспорта няма”, посочи Дилчев.
По отношение на противоепидемичните мерки изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност изтъкна, че и влаковете на метрото, и автобусите на градския транспорт се дезинфекцират по два пъти на ден.
“Всеки ден се дезинфекцират пунктовете на градския транспорт, както и станциите на метрото”, добави той.
Какви са приоритетите на ЦГМ? Ще бъдат ли компенсирани хората, които са си купили годишни карти за градския транспорт, но не са ги ползвали?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “Бизнес старт” гледайте тук.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
преди 4 години Рядко ползам градски транспорт, тъй че нямам карта, а си купувам билети на спирките. Не разбирам защо ватманите/шофьорите вече не продават билети, това според мен е глупаво, при поожение, че точно те са най-скъпи. Просто подтикват хората да се возят гратис. Градският транспорт винаги е бил социален транспорт, дават карти на пенсионери и на бедни, децата също се возят безплатно. Тъй като това са голяма част от потребителите, той никога няма да излезе на печалба. Не възразявам за високата цена на билетите, возил съм се в други държави и е било много по-скъпо. Но нека поне да бъде удобно за потребителите, които нямат карти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар