fallback

Галин Попов: Мерките за Covid изискват отговорно и информирано поведение на пазара

Ограничения трябва да се налагат след решения с експертни заключения, но не само здравни, а и социални, търговски, бизнес анализи, посочи адвокатът

10:50 | 22.12.21 г.

"Ясно е на всички, че тази криза не беше очаквана, не бяхме подготвени не само ние в България, но все пак има известна разлика от гледна точка на това, че е нужно да се вземат решения информирано, на база на проучвания и събрана информация", заяви Попов. Адвокатът напомни, че на няколко пъти на държавно ниво се вземат решения набързо, дори „панически“.

"Може би те са важни за здравето на хората и никой от нашите членове не желае да работи против това, но и в сега функциониращата заповед има моменти, които не са логични“, смята Галин Попов.

За пример той даде работата на магазини над 300 кв. метра, които подлежат на специален режим, а по-малките не. „Защо магазини, които предлагат "предимно" хранителни стоки не подлежат на специален режим? Думата "предимно" не съдържа математическо значение. Не се знае как се измерва това", аргументира се юристът.

Галин Попов съобщи, че представители на асоциацията ще се срещат с министри, за да се обсъдят конкретни въпроси, свързани с потребителското търсене.

„Ние още сме много млада организация и нямаме собствена статистика, но дори и да ползваме наличната, тя показва много интересни неща. Ако един човек иска да си купи телевизор, той отива в специализиран магазин. Но ако има пречка, той ще си купи телевизор онлайн. Но едва около 40% [от потребителите] пазаруват онлайн. Останалите нямат достъп", даде друг пример Попов какви са нагласите на потребителите.

Адвокатът не оспорва мерките в защита на хората заради коронавирусната пандемия с въвеждането на зелен сертификат и е убеден, че това е „правилният път, възприет от Европейския съюз".

Той обаче настоява да се отговори конкретно на въпроси, които съпътстват практическото изпълнение на мерките – какъв е процентът на ваксинираните, как се издава Зеленият сертификат, какви са правата на проверяващите на входа на магазините предвид законодателството, защитаващо личните данни.

По думите на Попов "пазаруването е някакъв вид преживяване". Не напразно брандовете полагат толкова усилия, за да го направят възможно най-приятно и всяко препятствие, което се поставя на пътя на това преживяване, трябва да бъде добре обмисляно и прецизирано.

Според адвоката на търговските обекти за нехранителни стоки се е отразила "критично" заповедта за въвеждане на зелени сертификати. Той смята, че при вземането на решения трябва да се стъпва на експертни заключения, но "не само здравни заключения, а и социални, и търговски бизнес" анализи. "Балансът трябва да се намери на база на това как се чувства цялото общество в една такава трудна ситуация".

Що се отнася до дългосрочните цели и задачи на организацията, Попов поясни: "Нашите цели и задачи ще бъдат създаване на една прозрачна и удобна както за търговеца, така и за потребителя бизнес среда. Тук влиза и окончателното изсветляване на бизнеса - тези брандове, като водещи в своите бизнеси, да станат водещи и по отношение на политиките".

Усеща ли се кризата във веригата на доставките в търговията на нехранителни стоки в България? С кого ще си партнира новата асоциация?

Целият коментар вижте във видео материала Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:20 | 13.09.22 г.
fallback