Големите хотели в София са трудно видими за чуждестранните клиенти, колкото и да са добри и успешни. Затова е добре те да бъдат част от световна верига. Това мнение изрази в предаването „ИмоТиТе“ на Bloomberg TV Bulgaria Искрен Миланов, предприемач и съсобственик на „Метрополитън хотел София“.
От първото тримесечие на 2022 г. столичният хотел на бул. „Цариградско шосе“ ще работи под бранда Radisson Individuals. Преди дни беше анонсирано споразумението с Radisson Hotel Group, една от водещите вериги в света. С този ход Radisson се завръща на софийската сцена, след като години наред присъстваше на пл. „Народно събрание“, но от 2018 г. хотелът там оперира под бранда InterContinental Sofia.
„Установихме, че наши конкурентни хотели, които са част от световни вериги, продават по-лесно услугите си по време на пандемията. Точно преди година започнахме разговорите с Radisson, като всичко се случи онлайн, включително подписването на предварителния и на окончателния договор. До този момент не сме се срещали на живо с представител на световната верига.“
Партньорството между столичния хотел и Radisson Individuals ще бъде под формата на афилиране (soft brand), което е вид франчайз, а няма да е с договор за управление (hard brand), каквото е практиката в други големи софийски хотели. „Това ни дава по-голяма свобода и гъвкавост, като запазваме оперативна самостоятелност. Брандът е създаден целево за съществуващи хотели, които искат да запазят в определена степен своята индивидуалност, профил, а и досегашните си клиенти“, обясни Искрен Миланов.
По думите му световната верига поставя специален акцент върху безопасността във всеки аспект – здравен и дигитален. Той посочи, че се отдава голямо значение на IT сигурността.
Миланов съобщи, че след сключване на споразумението вече е планирано обновяване на хотелските стаи, след като по време на пандемията вече е направен ремонт на първите три етажа.
„Хотелските услуги се промениха много в резултат на пандемията, като се преориентираха към безконтактни технологии", обясни Миланов. „Отварянето на хотелската стая вече става със смартфон, поръчването на напитки– също. Дори един хотел вкара робот в своята система, така че той да разнася румсървиса“, коментира гостът.
Предприемачът потвърди, че коронакризата промени и профила на клиентите на градските бизнес хотели в София. Докато преди пандемията чужденците са били над 70% от гостите на хотела, а сега преобладават работещите в България.
Могат ли малки хотели за станат партньор на международна верига? Ще се възползват ли хотелиерите от специалните програми за фотоволтаични системи, за да компенсират високите сметки за ток? Какви са изискванията на големите хотелски вериги? Какви са уроците на хотелиерския бизнес?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „ИмоТиТе“ вижте тук.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?