IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Г. Георгиев: Очакванията за лятото са за повече резервации в последната минута

Основен пазар за България това лято са туристите от Румъния, Полша, Чехия и Словакия, заяви представителят на Българската асоциация на туристическите агенции

21:29 | 27.04.22 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Снимка: Investor.bg

Близостта ни с войната в Украйна води до опасения относно летния туристически сезон в България. Темповете на резервации не са тези, каквито биха били, ако всичко беше спокойно. Имаме очаквания за повече резервации в последната минута и в крайна сметка за сравнително добър сезон, по-успешен от миналогодишния. Това мнение изрази в предаването „Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria Галин Георгиев от Българската асоциация на туристическите агенции и управител на туристическа агенция "Солвекс".

Той потвърди, че няма много анулирани резервации след началото на войната в Украйна, но темпът им много се е забавил.

По думите му за този летен сезон се разчита на пазарите в Централна Европа. „Основен пазар ни стават Румъния, Полша, Чехия, Словакия”, посочи той и обърна внимание, че от тези страни резервациите се бавят, но прогнозира, че ще се правят в последния момент.

Във връзка с хуманитарната програма за настаняване на украински бежанци в български хотели Георгиев напомни, че хотелиерите, които са приели тези хора, разчитат всички разходи да им бъдат платени, както са договорени – по 40 лева на ден.

Той отбеляза, че туристическият бранш предлага много възможности за бежанците да се включат в пазара на труда. „Има хора, които вече са назначили десетки бежанци на работа. Става дума конкретно за работа в хотелите, но имаме запитвания и за хора, които искат да работят в туристически агенции”, обясни представителят на Българската асоциация на туристическите агенции.

По думите на Георгиев тенденцията е налице, но не е масова, защото повечето украинци очакват скоро да се приберат по домовете си.

По отношение на това как се рекламира България като целогодишна туристическа дестинация експертът посочи, че рекламата никога не е достатъчна и може да се рекламира на много повече пазари. „На първо място трябва да обърнем внимание на самия продукт и след това да го рекламираме”, подчерта Георгиев. Той е убеден, че има какво да променя към по-добро в нашите курорти, що се отнася до инфраструктура, чистота, организация на транспорт и на обслужване.

Как ще бъде компенсиран очакваният отлив на туристи от Украйна и Русия може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт” вижте тук.

Последна актуализация: 03:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Икономика и политика виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
Bobo11
преди 4 месеца
Кой отчаян индивид ще се запише преди през и след сезона, няма такъв човек
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още