Рекламната кампания на българския туризъм за летния сезон ще се насочи приоритетно към няколко дестинации. Това ще са Румъния, Сърбия, Полша, Чехия, Германия и Великобритания. Това обяви в рамките на блиц контрола в Комисията по туризъм в парламента ресорният министър Христо Проданов.
В присъствието на депутатите от комисията и представители на бранша министърът на туризма потвърди, че това е кризисен пиар, за да се спаси сезонът, тъй като заради късно приетия бюджет (през февруари, бел. ред.)не е имало време за изграждане на маркетингова стратегия.
Министърът и представителите на туристическия бизнес потвърдиха, че заради войната в Украйна руските и украинските туристи отпадат като посетители това лято. Това е и причината за подхода към кризисен маркетинг, който ще бъде базиран изцяло на рекламира в чуждестранни медии, предимно телевизионни канали.
Бюджетът за реклама е 27 млн. лева, стана ясно от изслушването на министъра. Той не спомена за кои канали става въпрос.
В момента тече процесът по сключване на договори с телевизиите. До началото на май ще стартира българската кампания по тези канали, увери министърът. Не е обявявана нова обществена поръчка,работи се на база стари договори, като така се реагира бързо и се спазва законът, каза Проданов.
След 20 май се предвиждат и журналистически турове с инфлуенсъри, влогъри и блогъри, за да се демонстрира, че сме далече от войната.
"Това е планираното и възможното за летния сезон", заяви той пред депутатите и бранша.
„Закъснели сме с позитивните послания, нашите конкуренти отдавна вече действат, привличат и българския турист, изоставаме в кампанията“, посочиха представители на туристическия бизнес, коикто се занимават с входящ туризъм. Те отчетоха,че има отказ от програми за дестинация България.
Проданов коментира, че избраният подход е реакция в последния момент, за да се спаси сезонът. „Ако тръгнем с масирана реклама през май и юни, ще има някакъв положителен ефект“, вярва Проданов. Той очаква, че летният сезон няма да бъде провален, а ще е умерен добър.
„Истината е, че мини по Черноморието няма, Черноморието е чисто и спокйно и трябва да убедим гостите, които чакаме, точно в това. Една такава фалшива новина разваля всичко“, каза министърът.
Преди войната резервциите вървяха добре, след това хората станаха предпазливи в запиванията, коментираха представители на туроператорите. Те заявиха, че и пандемията е променила мисленето на туриста – вече нямада има записвания за година напред, ще са записвания в последния момент. Нужно е да правим всичко необходимо за изграждането на позитивния имидж на България като туристическа дестинация, призоваха от бизнеса.
От индустрията споделиха и за очертала се нова тенденция. В момента масово туристопотокът се пернасочва от иточноевропейските към западноевропейски дестинации или извън Европа. „След двегодишна пауза заради пандемията западноевропейският потребител имат спестен финансов ресурс, хората искат да пътуват, но ще сменят дестинациите, което е проблемът за Бъгария. Затова ни трябва кризисен пиар“, посочиха представителите на туристическия бизнес.
„Все още България не е разпознаваема за входящ туризъм. Става дума за национален пиар и това е кауза на правителството, на парламента, не само на министерството и на бранша“, заявиха те.
Христо Проданов каза още, че дигитална реклама не може да се реализира за предстоящия летен сезон, тъй като няма време за провеждане на обществени поръчки. Но увери, че е топ приоритет за министерството.
До дни се очаква да има промяна на пандемичните мерки за влизане в страната, стана ясно още от думите на Проданов. Той увери, че води разговори с отговорните институции и скоро ще има решение. По думите му реципрочно трябва да се отнесем към държавите, които нямат изисквания към посещенията на български граждани.


ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
преди 3 години Дааа, ще имат добра възможност да плуват сред мини и добрите стари ***.а отговор Сигнализирай за неуместен коментар