fallback

Как пандемията разви нови атрактивни туристически дестинации?

Въпреки трудното начало на летния сезон туристическият сектор очаква по-добра година от 2021 г.

14:39 | 19.07.22 г.

Туроператорите се възползваха от Covid пандемията, за да развият нови атрактивни дестинации. Освен това те са на по-привлекателни цени и на добри условия. Това каза Константин Занков, Институт за анализи и оценки в туризма, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

„Туроператорите успяха да стартират много атрактивни чартърни програми за дестинации, които преди това не са имали възможността, тъй като са били по-скъпи, не са били сигурни дали хората ще пътуват натам“, обясни гостът. Той уточни, че за първи път има толкова много чартърни полети до различни дестинации, които са на атрактивни цени и добри условия. „Занзибар беше страхотен хит, след което тази година се появи и Кения като дестинация за нас. Стандартните ваканционни дестинации са Тайланд, Сейшели, Малдиви, Куба, Доминикана. Има много увеличени пътувания за Йордания", посочи той.

Българите пътуваха активно в страната по време на пандемията, като се увеличиха и посещенията на планинските райони през летния сезон, но сега се завръщат към традиционни външни дестинации като Гърция и Турция, каза събеседникът. 

На българския пазар пък се завръщат чуждите туристи, като се забелязват ръстове на посещенията от Полша, Чехия, Словакия, Великобритания, както и от съседни страни като Румъния, Сърбия и Северна Македония. 

Занков коментира и настоящия летен туристически сезон. По думите му въпреки трудното начало на летния сезон туристическият сектор очаква по-добра година от 2021 или 2020 г., но все още далеч под нивата за 2019 г.

"След Covid и войната в Украйна сегментът ще трябва да се справи и с предизвикателствата на увеличената инфлация, която може да повиши сметките за настаняване и храна до 10-15%", коментира гостът.

Има отлив за България на някои националности заради конфликта в Украйна, като някои хотели не са достатъчно адаптивни, за да заместят отказалите се туристи, но няма цели региони, които да са празни, допълни Занков.

Повече за очакванията за летния туристически сезон, ефектите от войната в Украйна и как допълнително България да развива вътрешния си туризъм може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:40 | 14.09.22 г.
fallback