Ще изпратим запитване до Европейската комисия възможно ли е да се намалят акцизите на горивата в България, но това писмо на практика няма да допринесе за нищо в следващите месеци. Така премиерът Бойко Борисов коментира вчерашните и днешните протести срещу поскъпването на горивата.
Борисов посочи, че минималните стойности на акцизите са записани в предприсъединителния договор на България, затова за една евентуална промяна трябва да са съгласни останалите 26 членки на Евросъюза, а в някои дори трябва да бъдат проведени референдуми.
„Много ми се иска проблемът в Африка да бъде решен и ритмичността при подаването на петрол да се възстанови. Полагаме огромни усилия, но не мога да влияя на процесите в света. Иска ми се, но не мога. И за съжаление, към днешна дата никой не може“, каза Борисов.
Борисов допълни, че на извънредното заседание в Брюксел в края на миналата седмица лидерите на държавите от Европейския съюз не са стигнали до конкретно решение за ситуацията в Либия – едни са искали проактивна военна намеса, а другите – да се изчака. Така единственото конкретно решение е било с резолюция да се поиска от Либия интернет да работи.
„Всички сме губещи. Цените растат навсякъде, това намалява потреблението и автоматично води до по-малко приходи от данъци“, допълни министър-председателят.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 14 години Държавата може да направи две неща:- ако Лукойл е монополист, да регулира цените му- ако не е, да създаде условия за допълнителна конкуренция в сектора. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Това, което може и трябва да се направи е да се провери дали има изкривяване на свободния пазар чрез картелни споразумения. Иначе Лукойл притежава около 20-25 % от бензиностанциите в страната до колкото знам. Нито една от рафинериите в Румъния не произвежда колкото Бургас, но за сметка на това са няколко и са алтернатива за останалите 75% от бензиностанциите примерно. Освен това Лукойл няма интерес да спъва икономиката и да обедняват хората, което ще води и до по-ниски техни печалби. И все пак компанията е монополист като рафинерия и това е ситуацията.Аз мисля, че повечето хора не са наясно за какво протестират. Държавата да намали акциза - да се вземат пари от всички хора, за да се дадат на тези които имат коли или са превозвачи? Или една частна компания да се принуди по някакъв начин да намали печалбата си?Много хубав повод иначе да видиш по телевизията как са изкарали някои националните знамена по колите и псуват "мръсните политици, които им вдигат цените на храните и бензина". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години И като пишещ в този форум трябва да знаеш че на частна фирма не може да се определя цената на крайния продукт! Какви мерки могат да се окажат според теб? А пращането на писмо до Брюксел е за пред хората. Ако изобщо се прати, отговора е ясен. И накрая - Не само Лукчо вкарва горива в България. За справка ШЕЛ, Петрол, Ромпетрол и др. които не са малки фирми. Друг е въпроса как се определя крайната цена! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Пратете писмо и до ЛукОйл - макар че по-лесно е да се разберете на масата :)Проблемите далеч не са само в акцизите - а в протекциите на един монополист! Колко е наливал Лукчо в партийните касички? отговор Сигнализирай за неуместен коментар