Председателят на Сметната палата е изпратил на прокуратурата докладите за одитите на общините Варна и Кюстендил.
Проверено е управлението на приходите от местни данъци и такси и изразходването на средства от бюджета на Варна за 2012 г. и управлението на общинския дълг на Кюстендил за периода 1 януари 2012 г. - 30 септември 2013 г., съобщи одитиращата институция.
По закон докладите се пращат в прокуратурата при данни за престъпление. Сметната палата не може да огласява данни от доклад, изпратен на прокуратурата, докато не приключи наказателното производство. Затова докладите са публикувани в интернет без пратените на прокуратурата части.
За нарушения при процедурите за възлагане на обществени поръчки докладът за Варна е изпратен също на Агенцията по обществени поръчки и на Агенцията за държавна финансова инспекция.
От публикувания доклад за Варна става ясно, че са проверени разходите, финансирани с такса „Битови отпадъци“ и туристическия данък; субсидирането на градски пътнически превози, капиталовите разходи и възлагането на обществени поръчки.
Според проверяващите актовете за определяне размерите на местните данъци и такси не са актуализирани и не съответстват на промените в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) в сила за одитирания период. Част от текстовете са променени по време на одита.
Допуснато е за някои имоти да не бъде определена такса „Битови отпадъци“. Констатирани са несъответствия при планиране на таксата и капиталовите разходи. Нарушения са открити и при администриране на приходите от общинските пазари.
С правилата за обществените поръчки е въведено изискване за участие на общински съветници в комисиите за процедурите. Не е осигурено законосъобразно прилагане на принципа за разделение на отговорностите между общинския съвет и кмета на общината.
Открити са непълноти в определените задължения на длъжностни лица и контролните дейности при възлагане на обществени поръчки. Пропуски са открити и при контрола на капиталовите разходи.
През 2010 г. от общинският съвет в Кюстендил емитира общински облигации при първично частно предлагане. През 2011 г. е сключен договор за инвестиционно посредничество при пласиране на емисия облигации за 12,7 млн. лв. и срок на облигационния заем 10 г. Набраните средства са за регионален здравен център. През 2012 г. и 2013 г. е поет нов общински дълг чрез два договора за кредит с Фонд ФЛАГ в размер на 2,8 млн. лв.
Към 31.12.2012 г. общинският дълг е в размер на близо 15 млн. лв. и към 30.09.2013 г. - около 14 млн. лв.
В доклада одиторите посочват, че вътрешните актове за управление на общинския дълг не са актуализирани с промените в действащото законодателство. Процедурите, свързани с възникването и управлението на дълга, не са били достатъчно детайлно разработени. В хода на проверката е разработена Стратегия за управление на риска 2014-2016 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна