Тол таксите за тежкотоварни превозни средства с тегло между 3,5 и 12 т ще са от 3 до 6 ст. на километър за автомагистрали и между 4 и 7 ст. за първокласни пътища в зависимост от емисионния клас на превозното средство.
Това предвижда проектът за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират за ползване на републиканската пътна мрежа, публикуван днес за обществено обсъждане от Министерството на регионалното развитие и благоустройството и цитиран от БНР.
Превозвачите и правителството се договориха за тримесечен тестов период на тол системата след срещата при премиера Бойко Борисов в Министерския съвет в края на миналата седмица.
Тарифата за автобусите с тегло над 12 т ще е една и съща за автомагистралите и първокласните пътища - от 2 до 4 ст на километър в зависимост от екокатегорията.
Графика: МРРБ
Най-много - до 20 ст. на километър за магистралите и до 19 ст. за първокласните пътища, ще се плаща за камионите с тегло над 12 т с 4 и повече оси, посочва още БНР.
Предложения по проекта се приемат до 12 февруари, тол таксите ще се събират от 1 март.
Платени ще са около 3100 километра - автомагистрали и първи клас пътища.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
преди 5 години Но то, точно заради ТОЛ системата, вече няма да се разчита отсновно на леките автомобили, а не обратното. Приходите от винетки от леки коли са 260-270 милиона на година. Сега от ТОЛ системата разчитат на 450 милиона приходи само от товарни автомобили. Но когато искаме това и онова е хубаво да сме наясно с числата! Все пак нека не забравяме, че товарните автомобили в България са около 100 000, а леките коли, сега не искам да търся точно колко бяха но се броят в милиони. Ти предполагам нямаш бизнес в България разчитащ на товарни автомобили, затова толкова смело заявяваш, че бизнеса трябва да е натоварен да плаща дo дупка. Хората забравят, че този бизнес не е вързан и заставен да си стои в България, той трябва да бъде предразположи да дойде и да остане тук. Ако го натоварим твърде много ще напусне, а тук ще останат малко на брой курумпирани фирми, и тогава физическите лица само ще си разправят истории колко било хубаво в другите държави. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години А може ли за лекия си автомобил да плащам и аз на растояние? Като направя сметка едва ли минавам повече от около 2000км. по републиканската пътна мрежа на година. Колкото да изляза от БГ-то и после да вляза в него. В смисъл, че не може все на физическите лица да се залага на приходи, че да им е евтино на фирмите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар