Планът е изпълнен. Дуетът между германския автомобилен гигант Daimler и британската Rolls-Royce не разполага с мажоритарния дял в производителя на двигатели и турбини Tognum, но пък държат властта в ръцете си, пише германското издание на Financial Times. Един ден преди изтичане на срока за придобиване на Tognum Daimler и Rolls-Royce държат общо 48,51% от акциите.
Придобивайки Tognum, която впрочем Daimler вече притежаваше в миналото, ще осигури на двете компании контрол над втория по големина производител на дизелови двигатели за морската, енергийната и отбранителната индустрия след Caterpillar. Фирмата е базирана в германския град Фридрихсхафен и е един от най-големите доставчици на двигатели за превозните средства на Daimler, който пък е водещият световен производител на камиони.
Това е най-голямото придобиване от страна на Daimler, след покупката на дял от 34% от Mitsubishi Motors през 2000 г.
Първоначално двата автомобилни производители имаха за цел да придобият мажоритарен дял. Тази цел обаче беше намалена на 30% от акциите в хода на преговорите, след като Daimler и Rolls-Royce подобриха оферата си с 2 евро на 26 евро за всяка акция. Подобрената оферта оцени производителя на двигатели на 3,4 млрд. евро вместо на първоначалните 3,2 млрд. евро.
Новината веднага се отрази на търговията във Франкфурт, където е листната Tognum. По средата на сесията акциите на компанията се търгуват за 25,74 евро, което е с 40% по-висока стойност от тази през март, когато Daimler и Rolls-Royce обявиха за първи път плановете си за придобиването.
Квотата на двете компании стана възможна, след като мениджърите на Tognum са продали своите акции на кандидат-купувачите. Самият Daimler впрочем е голям акционер в компанията от 2008 г., а според последните отчети държеше чрез борсата около 30% от капитала.
Tognum работеше до края на 2005 г. под името MTU Friedrichshafen като дъщерно дружество на Daimler. След това обаче тогавашният главен изпълнителен директор на концерна Юрген Шремп го продаде на финансовия фонд EQT, който изнесе по-късно компанията на борсата. По-късно, под ръководството на днешния си шеф Дитер Цетче, Daimler отново стана собственик в Tognum.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа