IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Heineken печели от жаждата за бира извън Европа

През първото полугодие продажбите на пивовара се повишават с 82,6 млн. хектолитра или 2,8%

19:16 | 22.08.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Към кенчето с бира посягат преди всичко в Азия, Африка, Близкия Изток и Америка. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Към кенчето с бира посягат преди всичко в Азия, Африка, Близкия Изток и Америка. Снимка: Ройтерс

Замесеният във война за наддаване за конкурента си Asia Pacific Breweries (АРВ) пивовар Heineken се възползва от нарастващата жажда за бира извън Европа. Особено в Азия, Африка, Близкия Изток и Америка потребителите пият повече бира от марката. Като цяло холандците са продали през първото полугодие с 82,6 милиона хектолитра, или с 2,8% повече същия период на миналата година, обяви компанията, цитирана от Ройтерс. Продажбите се увеличават с 4,5% до 8,8 млрд. евро и по този начин оправдават експертните очаквания.

Heineken (Desperados, Strongbow Gold и Amstel) продължава да отчита добри резултати и поо отношение на целенасоченото намаляване на разходите: през първите шест месеца са инкасирани икономии преди данъци от 85 млн. евро. Heineken обяви през февруари, че ще се опита да спести до 2014 г. чрез намаляване на разходите около 500 млн. евро. Печалбата е нараснала с почти една трета до 783 млн. евро.

В последно време браншът попадна в заглавията на вестниците заради AB Inbev. Конкурентът на Heineken иска да компенсира спадащото търсене в Западна Европа и в САЩ чрез експанзия в развиващите се пазари. Наскоро AB Inbev предложи 20 млрд. долара за оставащите дялове в мексиканския производител на популярната бира Corona Modelo.

През уикенда Heineken повиши офертата си за APB. Третият по големина производител на бира в света предлага на големия акционер в APB - Fraser and Neave (F&N) вместо досегашните 50 сингапурски долара за акция вече 53 долара. С придобиването Heineken ще си осигури не само известната бира Tiger, но също и марките Bintang и Anchor. APB ще предостави директен достъп до два от най-важните региони, регистриращи ръст – Югоизточна Азия и Тихия океан и Китай.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:49 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още