IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Развиващите се пазари отново изиграха лоша шега на Unilever

Приходите на англо-холандската компания за потребителски стоки спадат с 5,5%, но нетната печалба расте с 12%

10:23 | 24.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Развиващите се пазари отново изиграха лоша шега на Unilever

Приходите на компанията за потребителски стоки Unilever за първото полугодие спадат с 5,5%. Ръководството на англо-холандската група отново посочи слабостите на развиващите се пазари като първопричина за понижението, предава CNBC.

Unilever е бранд за потребителски стоки, притежаващ над 400 марки, разпределени в 14 категории от глобалното портфолио на компанията, измежду които сладоледите „Ben & Jerry“, студеният чай „Lipton”, дезодорантите „Rexona” и „Axe”, и други.

Приходите за първите шест месеца на 2014 г. възлизат на 24,1 млрд. евро и не оправдават пазарните прогнози. Оперативната печалба се покачи с 13% на годишна база до 4,4 млрд. евро. Съответно – нетната печалба е нагоре с 12% за периода до 3 млрд. евро.

От мениджмънта съобщават, че ще се фокусират върху постигането на още една година с ръст на печалбата. Освен това ще бъде изплатен дивидент от 28,5 цента на акция.

Главният изпълнителен директор на компанията Пол Полман описва резултатите като „сравнително добри“, но обвини развиващите се пазари, които носят 60% от приходите, за техния спад през шестмесечието.

Toй обяснява, че през последните няколко години количествените улеснения в САЩ са допринесли за движението на капитали по целия свят, а политиците на развиващите се държави не са използвали този инвестиционен период, за да извършат необходимите за страните им реформи.

„Всички тези пари, които се наляха, отидоха на фондовите пазари, на жилищните пазари и на борсите на развиващите се държави“, коментира Полман. Той счита, че затягането на паричната политика на Федералния резерв на САЩ ще ограничи достъпа на развиващите се икономики до ликвидност и по този начин търсенето ще пострада.

Полман уверява, че за Unilever е важно присъствието в Бразилия, Индия и Китай и изразява надежда, че реформите там ще се материализират за в бъдеще. Очакванията му за Европа са, че Старият континент „ще се възстановява бавно и дълго“.

Коментар по темата на Нейра Чехич вижте във видеото на Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:40 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още