„Газпром“ е изпратил на Турция исканите координати на сухопътното трасе на „Турски поток“. Това е съобщил енергийният министър на Турция Танер Йълдъз, цитиран от РИА Новости.
„Сега е необходимо да получим предварителните разрешения по технико-икономическата обосновка на проекта“, коментира Йълдъз пред агенция Sputnik. Очакванията му са Анкара да получи необходимата документация до края на седмицата.
Турският енергиен министър обаче подчертава, че преговорите са в ход само що се отнася до първата тръба на „Турски поток“, която трябва да захрани Турция с природен газ. Нейният капацитет е 16 млрд. куб. метра природен газ годишно.
Плановете на Русия са „Турски поток“ да замести „Южен поток“ и да бъде с капацитет от 63 млрд. куб. метра. По-голямата част от количествата суровина – 47 млрд. куб. метра, ще бъдат предназначени за европейските клиенти на „Газпром“.
Те ще могат да купят газа от хъб на турско-гръцката граница. Или поне това са изявленията на ръководителите на газовия гигант. Официално страните, участващи в „Южен поток“ още не са уведомени за прекратяване на проекта.
В момента коментарите са „Турски поток” да излезе на турския бряг край селото Каякей и да премине през територията на Турция до газов хъб на гръцката граница. Дължината на това трасе е около 1,1 хил. километра. Оттам тръбите трябва да поемат към Европа – през Македония, Сърбия, Унгария до Австрия.
В събота в Баку се проведе разговор между руския президент Владимир Путин и турския му колега Реджеп Таип Ердоган. Сред темите, които двамата държавни глави обсъдиха, беше „Турски поток“, развитието на ядрената енергетика в Турция и ситуацията в Украйна. Танер Йълдъз беше категоричен, че Путин и Ердоган са обсъдили реализацията само на първата тръба по проекта.
Преди време беше определена и морската част на новия газопровод – той повтаря 2/3 от трасето на „Южен поток“, но тръбите вече завиват към турския бряг.
Едва преди седмица за първи път беше представена и цената на изграждането на първата тръба на газопровода – към 3,3 млрд. евро.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години Много ми е интересно да се съпостави технико-икономическата обосновка на проекта с тази за българския участък. отговор Сигнализирай за неуместен коментар