Renault отчете ръст на приходите от 9,4%, след като силното търсене в Европа и по-големият брой договори за подизпълнение на френския производител на автомобили са компенсирали спада на развиващите се пазари, съобщава Wall Street Journal.
Renault отчита приходи от 9,34 млрд. евро (10,24 млрд. долара) за третото тримесечие спрямо 8,53 млрд. евро за същия период на миналата година. Резултатите надминават средната оценка за 9,12 млрд. евро на четирима анализатори, анкетирани от Factset. Компанията не обяви печалбата за тримесечието.
Възраждащият се автомобилен пазар в Европа подкрепя бъдещето на големите ѝ автомобилни производители. За Renault бумът в Европа компенсира спада на развиващите се пазари на Русия и Латинска Америка. Те бяха основен източник на ръст на продажбите през последните години заради застоя в търсенето в Европа по време на последната рецесия. Компанията има много слабо присъствие в Китай и не оперира в САЩ – двата най-големи пазара за автомобили в света.
„Големият контраст в автомобилните пазари продължава“, заяви главният финансов директор Доминик Торман, добавяйки, че силата на европейския пазар идва в момент, когато развиващите се пазари са все още затруднени.
Единичните продажби на всички автомобили от групата на Renault по света са се повишили леко с 1,2%. Европа остава двигател на растежа: Renault е продала 6,5% повече автомобила в региона, както под собствената си марка, така и под бранда на Dacia. Продажбите на компанията обаче все пак изостават спрямо общия ръст от 9,8% на континента.
И все пак европейският растеж компенсира спада от 5,3% в региона на американския регион, доминиран от Бразилия и Аржентина, и от 29,8% в Русия.
Жером Стол, главният директор по представянето в Renault, заяви, че очаква спадът в Бразилия да продължи през останалата част на годината, но че пазарът в Русия, който формира почти половината от обема през 2013 г., е започнал да се стабилизира.
Renault потвърди прогнозите си и заяви увереността си, че европейският пазар на автомобили ще се разрасне с 8% през 2015 г., а перспективите за бъдещето остават положителни.
Междувременно дейността на Renault като подизпълнител е помогнала за повишаването на приходите. Компанията заяви, че „продажбите към партньорите ѝ“, които включват всичко от сглобяване на модела Rogue SUV за Nissan до предоставяне на двигатели за Daimler, са увеличили с 413 млн. евро общите ѝ приходи.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия