Как да бъде изхранено населението на градовете с качествена и здравословна храна – това обсъждат политици и експерти по време на най-голямото в света изложение за земеделие и храни „Зелената седмица”, което започна в Берлин.
81-то поред изложение е не само място, където потребителите да опитат храни и продукти от цял свят, но и платформа за обсъждането на критични въпроси, казват организаторите от германското министерство на земеделието.
Тази година страна партньор на изложението е Мароко. Страната представя подправки като шафран, млечни продукти от камилско мляко, ядки, масло от арган и роза.
Докато потребителите се интересуват предимно от качеството и цените, фермери ще организират демонстрация по време на „Зелената седмица”, за да привлекат внимание към проблемите си. Очаква се в Берлин да протестират както антиглобалисти и защитници на хуманното отношение към животните, така и индустриални земеделци, които настояват за повече респект към тези, които произвеждат храните.
България участва със свой атрактивен щанд, който изглежда като възрожденска къща и представя продукти от 18 български производители – традиционни сурови сушени колбаси със защитени географски наименования, трапезна розова вода, сирена, кисело мляко, лютеница, кьопоолу, вино, мастика, ракия, ликьор от роза. Танцьорите от ансамбъл „Българе” са в Берлин по време на цялото изложение и привличат с танците си допълнително публика.
Посетителите познават отдавна нашите продукти и ги купуват, казват от българския щанд.
През април Министерството на земеделието и храните ще организира щандове с български продукти в повечето големи германски търговски вериги, съобщи заместник-министърът на земеделието и храните Васил Грудев при откриването на българския щанд. Първият такъв щанд се предвижда да бъде именно в германската столица, уточниха от пресцентъра на агроминистерството.
„Когато предоставяме качествени продукти и те са промотирани добре – активно и атрактивно, считаме, че всеки консуматор би отразил качеството на продуктите ни”, подчерта Грудев. Той уточни, че основният интерес на германските потребители е насочен към българското вино, но млякото и млечните продукти също са широко застъпени на немския пазар.
„Има специален интерес и към биологичното производство, плодове, зеленчуци, мед и традиционни месни специалитети с географско обозначение. Това са стоките, за които се договорихме, че ще бъдат промотирани”, каза още Васил Грудев и поясни, че на тези щандове традиционно ще присъстват и всички продукти, които са свързани с розата и розовото масло.
По думите му именно чрез такъв тип промоционални кампании може да се събуди интересът към българските стоки и да се даде възможност родните продукти да присъстват в европейските вериги.
България представя свои продукти за 27-ми пореден път на изложението. Българският щанд е представен на площ от 140 кв. м и е най-големият до момента от изминалите участия на страната ни в изложението.
Снимки от изложението може да видите в галерията


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн