Европа ще се нуждае от огромни количества природен газ и ще има увеличение на доставките и от Русия, и на втечнен газ и от Норвегия. Тази прогноза направи изпълнителният директор на австрийската OMV Райнер Зеле в интервю пред ТАСС.
Европейската промишленост има нужда от евтин газ, за да запази конкурентоспособността си, посочва още той и допълва, че пазарът ще определи какъв газ, какви количества и от къде ще бъде доставян.
Австрийската компания е един от финансовите акционери на "Северен поток" 2 . Зеле обяснява интереса към проекта с желанието да диверсифицира доставките. В момента OMV има достъп до руския природен газ само през трасето през Украйна, а "Газпром" нееднократно заявява, че ще спре транзита през страната след 2019 година.
"Всяка допълнителна тръба повишава сигурността на Европа", коментира още ръководителят на австрийската компания.
"Северен поток" 2 обаче не е еднозначно приеман от съседните на Австрия държави. В Полша например смятат, че проектът е политически, а не икономически, ще повиши зависимостта на Европа от руския природен газ и реално ще наруши сигурността на Стария континент. Подобна е позицията и на европейските институции, но газопроводът има своя голям защитник - Германия.
Но Зеле обвинява именно Украйна в политика срещу "Северен поток" 2, за да защити своите приходи от транзитни такси. Страната може да загуби годишни приходи за около 3 млрд. долара, ако спре транзитът на руския природен газ.
"Всички критици се страхуват от конкуренцията, а нашата тръба ще я поддържа, а и няма защо да се боим от конкуренцията. На някого му се иска да запази доходите си от транзита, защото таксите не са конкурентни", обяснява Райнер Зеле.
В своето интервю той коментира и евентуални санкции срещу газопровода за каквито вече се заговори в САЩ, определяйки ги като "несправедлива стъпка". Зеле допълва, че е "несправедливо да се наказват инвеститори, които нищо лошо не са направили" и ще очаква и отговора на европейските политици.
За защитни мерки при санкции срещу "Северен поток" 2 вече намекна комисарят по въпросите на Енергийния съюз Марош Шефчович.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 7 години Сложих минус и обяснявам защо: Ново трасе е нужно на едната страна от пазара, без която, доставките за същия пазар силно ще се затруднят и сериозно ще поскъпнат /на доставчика, т.е. Русия/. Не иска да я изнудват некоректни транзитьори. Немачко също иска повече и по-евтино, което значи, директно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години След като газа от Русия е проблем за Европа, да се спре всичкия газ внасян от там.Не само от северен поток но и от Украйна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години След като газа от Русия е проблем за Европа, да се спре всичкия газ внасян от там.Не само от северен поток но и от Украйна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Аз пък се чудя, през България що го спряха проекта, като ще имат нужда от газ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ами да разширят трасетата през Украйна. Къде е точно проблемът да се купува повече газ през УКрайна?! Кому е нужен поредния мегаломански проект в Северно море?!, освен на политическите корупционни кръгове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар