Германският автомобилен поддоставчик Continental трябва да се подготви за трудна втора половина на годината. Тъй като световното производство на леки и лекотоварни автомобили ще спадне с 5% през тази година, вместо очакваните максимум 3%, доставчикът сега очаква приходи в диапазона от 44 до 45 милиарда евро, както обяви листнатата в Dax компания от Хановер. Досега се очакваше приходите да са в диапазона от 45 до 47 млрд. евро. Групата също така коригира маржа на EBIT. Сега тя очаква около 7 до 7,5 процента. Очаква се свободният паричен поток да варира от 1,2 до 1,4 милиарда евро, вместо диапазона от 1,4 до 1,6 милиарда евро.
С това Continental адаптира прогнозите си и през 2019 г. след две изненадващи предупреждения за печалбата през предходната година. Това бе точно онова, което групата искаше да предотврати, като премине към уточняване на целеви интервал вместо точен процентен дял за по-нататъшното бизнес развитие.
За втората половина на годината мениджърите били по-малко оптимистични от преди, заявява ръководителят на Continental Волфганг Шефер, цитиран от Handelsblatt. „Причината за това е продължаващата тенденция към намаляване на автомобилното производство в Европа, Северна Америка и особено в Китай. Нерешените търговски конфликти също допринасят за икономическата несигурност“.
Акциите на Continental загубиха 4,5% в следборсовата търговия на търговската платформа Tradegate.
Експерти от индустрията очакват от седмици ревизия на очакванията в сектора на поддоставчиците. Анализаторите на инвестиционната къща Evercore дори очакват по-дългосрочен спад на приходите в Continental. Съответно корпоративната цел за ръст на приходите от продажби до 50 млрд. евро до 2020 г. е нестабилна, смятат те.
Continental е подготвила инвестиционния си план въз основа на тази прогноза за продажбите. Тези инвестиции не бива да бъдат спирани за една нощ, защото групата имала изграден солиден финансов фундамент, се казва в изявлението до борсовия регулатор. Собственият капитал нарасна до над 18 милиарда евро през предходната година, докато нетният финансов дълг спадна до под 1,7 милиарда евро, като така т. нар. съотношение на задлъжнялост (Gearing-Ratio) спада под 10%. Сега обаче инвестициите са сравнително по-скъпи за групата поради намаляващи приходи, което от своя страна означава, че Continental трябва да намали разходите.
Това обаче е неподходящ период за дружеството, което се опитва да направи скъпа реорганизация на структурата си, в чийто край да се създаде холдингово дружество, а подразделението за автомобилно задвижване Vitesco, бившото Powertrain, следва да бъде листнато. Източници от компанията казват, че краткосрочните икономически предизвикателства няма да застрашат плана за преструктуриране.
Кристиан Людвиг от Bankhaus Metzler е по-малко оптимистичен: „Преобразуването вероятно може да се превърне в проблем поради IPO на Vitesco“, казва той. „Понастоящем не виждам как Continental ще вкара този бизнес на фондовия пазар на разумна цена през следващата година".
Докато Continental е добре позициониран по отношение на два от трите мегатренда на автомобилната индустрия – автономното шофиране и свързването, именно електромобилността и по този начин сегментът на двигателите Vitesco може да се окажат „проблемното дете“ по време на един евентуален икономически спад.
Така Vitesco постигна през 2018 г. приходи от продажби за 7,7 млрд. евро. Приходите от продукти за електрическа мобилност обаче са само 170 млн. евро, което доведе до загуба от 300 млн. евро. Или да го кажем по друг начин: досега Continental не печели и цент от електрическата мобилност.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ