Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. подкрепя проект за изграждане на влак с нулеви емисии. Според плана на Европейския консорциум за хибридни горивни клетки за железопътни приложения (FCH2RAIL), в който най-големият производител на автомобили в света за 2020 г. членува, Toyota трябва да достави свои модули с водородни горивни клетки от ново поколение за прототипа на влак, пише Electric and Hybrid Vehicle Technology International.
Toyota работи в консорциума с партньори от Белгия, Германия, Испания и Португалия за разработването на машината. В основата на проекта е хибридна, бимодална задвижваща система, която комбинира електрозахранване от линията над релсите с хибриден захранващ блок с горивни клетки и батерии, който работи независимо от линията.
Ако проектът бъде завършен успешно, той може да се окажа ценна алтернатива на дизеловите влакове, които продължават да бъдат в експлоатация в цяла Европа.
Проектът FCH2RAIL тръгна през януари 2021 г., като се очаква прототипът да черпи електричество от електрозахранващата линия над релсите, като при определени участъци машината ще използва единствено енергия от хибридни клетки и вградените в нея батерии.
„Искаме да покажем, че този вид бимодални влакове представлява конкурентна и екологична алтернатива на дизеловия влак“, изтъква Холгер Дитус, ръководител на проекта и представител на Германския аерокосмически център.
Днес много европейски железопътни линии работят с електрозахранващи линии, които са много скъпи и трябва да отговарят на местните географски условия. Алтернатива е въвеждането на влакове с батерии, но те имат ограничен обхват (от 30 до 70 километра) в зависимост от профила на маршрута и външните температури. Сегашните дизелови влакове имат по-ниска производителност по отношение на максимална скорост и ускорение в сравнение с тези, използващи електрически двигатели, захранвани от въздушните линии.
С бюджет от 14 милиона евро проектът има за цел да разработи, демонстрира и получи одобрение за този тип система през следващите четири години. Той е частично финансиран чрез 10 милиона евро от съвместното предприятие Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking (FCH 2 JU).


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат