IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

След рекордната туристическа 2015 г. Кипър очаква още по-силен сезон

Защо, за разлика от България, средиземноморската страна успя да обърне в своя полза неблагоприятната международна ситуация

08:29 | 11.02.16 г. 4
<p>
	Туристи се разхождат в Никозия, Кипър. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Туристи се разхождат в Никозия, Кипър. Снимка: архив Ройтерс

България може да се поучи от опита му за работа с най-критичния пазар миналата година – Русия. За да стимулира туроператорите и да привлече повече руски туристи въпреки кризата с рублата, Кипър предложи специални оферти за руския пазар за ранните резервации, изгодни пакети на ниски цени. Повече от 5 години за гражданите на Руската Федерация действат визови облекчения. Цялата процедура – от подаването до получаването на т. нар. провиза, се извършва по интернет, в рамките на същия ден и напълно безплатно. Сега целта е да се спечели друг обширен пазар - китайският, и правителството вече обяви, че пристъпва към създаването в Китай на пет оторизирани центъра за издаване на входни визи, като след това ще бъдат открити още 10 центъра.

Кипър разполага с добре изградена хотелска инфраструктура с високо качество на заведенията, налице е съвместен подход от страна на властите и туроператорите, за да се установят преки връзки на полетите. Така вижда предимствата в страната Thomas Cook, който планира да доведе на острова около 254 000 туристи през 2016 г. Кипър е едно от най-перспективните направления по показателя “цена – качество” и според оценката на TUI, Русия.
Въпреки огромните хотелски комплекси и ваканционни селища кипърското крайбрежие не е презастроено и бетонирано, като родното Черноморие. Няма и строителни площадки в разгара на сезона – ремонтите и подготовката на базата приключват в края на март.

Сред конкурентните плюсове на Кипър са и плажовете – традиционна “скандална” тема за почиващите по нашето Черноморие. Освен, че на острова се намират най-чистите плажове в Европа /вече 10 години той е на върха на класацията на Европейската агенция за околна среда със 100% чиста морска вода/, всички те са публични и без входна такса. Със закон е регламентирана максималната цена за шезлонг и чадър и тя е 2,50 евро за бройка. Хотелите на първа линия са задължени да осигурят 50% от района на плажа за безплатно ползване от свободно плажуващи, със своя чадър и постелка. Една от най-големите промени от миналия летен сезон бе, че местните власти решиха да управляват плажовете си сами, а не да ги дават на концесия на частни лица, за да осигурят по-добри условия за летуващите и повече приходи за общините.

Въпреки че активният летен сезон продължава 8 месеца, правителството, туроператори, хотелиери работят заедно за неговото удължаване, за да се осигурят още приходи. Инвестиция от 50 млн. евро чрез финансова схема на правителството ще получи през тази година туристическата индустрия за разширяването на сезона, обяви министърът на туризма Георгиос Лакотрипис. Хотелиерите имат готовност да започнат работа още през март и да останат на пазара до края на ноември, съобщи шефът на асоциацията им Захариас Йоанидис. Според него оптимизъм за това дават новите програми на туроператорите и авиокомпаниите.

През декември миналата година Русия и Кипър се договориха за отмяна на ограниченията за брой авиопревозвачи, като Никозия не възразява и против поемането от авиакомпанията “Россия” на линиите до острова на мястото на фалиралата през миналата година “Трансаеро”. Полетите са изключително важни за туризма на острова, тъй като са неговата единствена транспортна връзка навън, а през януари миналата година страната остана без национален авиопревозвач, след като “Cyprus Airways” прекрати дейността си.

Според прогнозата на Кипърската туристическа организация през тази година Кипър ще увеличи още броя на чуждестранните си гости и ще посрещне 2,9 млн. туристи. По-дългосрочните планове са до 5 години те да станат 3,5 млн. души годишно, което е ръст от близо 50% за този период, а приходите от туризма да скочат двойно.

За да стане това, ще помогне и разработваната в момента Национална стратегия за туризма, която трябва да бъде готова до септември. Тя ще разгледа всички въпроси, свързани с туризма – проблемите на сезонността, бъдещите тенденции, възможностите за растеж и конкурентоспособност, брандинга, разширяването и подобряване на качеството на предлагания на острова туристически продукт, като целта е да се максимизират предимствата на Кипър. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:19 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 14
mnz
преди 8 години
Ясно е че гърците в Кипър са хитри, обаче защо и ние не посдваме примера им?След като те могат да обявят сезон от 1 Април до 1 Ноември, нека и ние да го направим. Навремето сезона при нас започваше от средата на Юни, след това началото го изместихме за около 1 Юни, а последните 10г. началото на сезона го правим около 15 Май. Нека да следваме тенденциите и да слажим начало на сезона на 1 Април, да може хората повече да ходят на море у нас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още