fallback

Aldi инвестира в САЩ 3 млрд. долара

Германската търговска верига планира да отвори 650 нови магазина отвъд Океана до 2018 г.

12:05 | 21.12.13 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Ройтерс

Германската верига нискобюджетни супермаркети Aldi планира да се разшири в САЩ и ще отвори 650 нови магазина отвъд Океана до 2018 г.

След средногодишните в момента по 80 нови откривания на магазини в САЩ, компанията сега иска да ускори процеса и да има по около 130 нови магазина на година, заяви американското дъщерно дружество на германската верига в Батавия, щата Илинойс. Aldi планира да инвестира над 3 млрд. долара (2,2 милиарда евро) в своята експанзия. Компанията ще разкрие и повече от 10 000 нови работни места в цялата страна.  „Ние ускоряваме своите планове за разширяване, за да посрещнем нарастващото търсене на клиенти от цялата страна", заяви директорът на Aldi в САЩ Джейсън Харт.

Наскоро компанията вече успешно навлезе на нови пазари, като Хюстън, и вече има присъствие в райони със силна конкуренция, като например Южна Флорида и Ню Йорк. Aldi Süd - с жълтото очертано "A" като лого, отвори през 1976 г. първия си магазин в Съединените щати и в момента е представена в 32 от 50-те щата. От икономическата криза насам американците все по-често посещават германските дискаунтъри. Защото концепцията е същата, каквато и у дома - ограничен избор на продукти, които се продават директно от кашона на разумни цени и обширни седмични промоции.

Предвид ниските цени доста клиенти се отказват от иначе обичайната в супермаркетите практика за опаковане на продуктите в торбички на касата. Дискаунтърите са сред малкото търговци на дребно, които отчитат ръст в Съединените щати. В последните месеци Aldi се мести от селските райони към по-скъпите централни части, като вече отвори първия си магазин в Манхатън преди година. Концепцията на Aldi се разпространява бързо чрез маркетинг „от уста на уста“, казва още Харт. Сестринската компания Aldi Nord също е успешна в САЩ, въпреки че е почти инкогнито. Aldi Nord придоби през 1979 г. веригата Trader Joe's – един по-особен „марков“ дискаунтър с по-голям избор при малко по-високи цени. Този клон също отчита ръстове.

Германската компания твърди, че в момента има близо 1300 магазина в 32 щата в САЩ. 18 000 служители работят в американското поделение на дискаунтъра.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:26 | 13.09.22 г.
fallback
Още от САЩ виж още