IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nestle проучва възможностите за продажба на бизнеса си със замразени храни

Компанията премахва от портфолиото си по-малките фирми

20:49 | 14.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Nestle разкри, че проучва възможностите за продажба на бизнеса си със замразени храни, в опит да изчисти портфолиото си от малки компании, пише Wall Street Journal.

Базираната в Швейцария фирма твърди, че обмисля “стратегически възможности” - често използван евфемизъм за продажба - на Davigel, която произвежда ястия и десерти за ресторанти, училища и други институционални клиенти.

Подразделението, базирано в Северна Франция, има приходи от около 700 млн. евро за 2013 г.

“Nestle проучва различни възможности за развитието на Davigel”, твърди говорителят на компанията Крис Хог. Той добавя, че бизнес моделът на Davigel е различен от този, използван в останалата част от Nestle и “не може да се възползва от приоритетните инвестиции на групата”.

Възможностите включват намирането на партньор, който “да помогне на Davigel в следващия етап на растежа ѝ”, коментира Хог.

Анализаторите твърдят, че подразделението, което понася последствията от забавянето на европейските икономики, може да достигне цена от 300 млн. евро. Nestle отказва да коментира евентуалната цена при продажба.

Nestle, която е най-голямата компания за храни в света по продажби, е в разгара на изчистването на портфолиото си от малки компании. През последните години фирмата сключи сделки за продажбата на PowerBar и по-голяма част от бизнеса си с диетични храни Jenny Craig. Също така продаде и някои марки за минерална вода и сладолед.

Готовите храни, които включват замразени продукти, като тези, създавани от Davigel, са болно място за компанията, тъй като през деветте месеца до 30-и септември продажбите им се сриват с 6,2%. Анализаторите смятат, че решението на Nestle да продаде Davigel отговаря на цялостната ѝ стратегия.

Davigel става собственост на Nestle през 1989 г. Марката е особено силна във Франция, където генерира около 90% от приходите си. Испания и Белгия са другите ѝ два големи пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:42 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още