Американската аерокосмическа компания Boeing обяви в сряда (29 януари) първата си годишна загуба след повече от две десетилетия на фона на растящите разходи заради мащабното заземяване на самолетите 737 Max, съобщава CNBC.
От концерна заявиха, че загубата за 2019 г. възлиза на 636 млн. долара, първата годишна загуба от 1997 г. За сравнение, през 2018 г. Boeing отчете печалба в размер на 10,46 млрд. долара.
Загубата на компанията за акция достига 2,33 долара през четвъртото тримесечие на изминалата година. Приходите за въпросните три месеца се понижават с 37 на сто до 17,91 млрд. долара, което е значително по-малко от записаните година по-рано 28,34 млрд. долара.
Новият изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун се очаква да говори пред CNBC по-късно днес, за да хвърли допълнителна светлина върху негативните резултати.
Американският концерн понесе тежки финансови щети след двете катастрофи със самолети Boeing 737 Max, в които загинаха 346 души. По-рано този месец концернът прекрати временно производството на този модел самолети, които бяха приземени през март след втория фатален инцидент.
Този процес увеличи разходите на Boeing с над 18 млрд. долара през първото тримесечие, които почти удвоиха стойностите, регистрирани за предходното тримесечие. Сумата включва допълнителни 2,6 млрд. долара за компенсиране на авиокомпаниите и другите клиенти, ползващи 737 Max.
Още 5,6 млрд. долара бяха заделени като компенсация от страна на Boeing през второто тримесечие на годината.
Наскоро компанията обяви своите най-лоши данни при продажбите от десетилетия и предаде първото място в самолетостроенето на европейския гигант Airbus по-рано този месец.
Дейв Калхун, който пое ръководството на Boeing през януари, ще трябва да се изправи пред инвеститорите по време на първия си коментар като главен изпълнителен директор относно финансовия отчет, като се очаква той да уточни плана за възстановяване на компанията след кризата от миналата година.
В рамките на миналата седмица от концерна заявиха, че очакват производството на 737 Max да бъде възобновено до няколко месеца, като прогнозите изтеглят това преди лятото.
Желанието на Boeing да поднови производството преди моделът да е получил регулаторно одобрение за полети, говори, че компанията не се притеснява за преодоляването на оставащите препятствия. Базираният в Чикаго производител се натъкна на редица трудности в опитите си да получи зелена светлина за повторното връщане във въздуха на 737 Max.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес