fallback

След поражението от Супервторника и Блумбърг се отказа от президентската битка

В официално изявление той обяви подкрепата си за другия кандидат на Демократическата партия Джо Байдън

18:30 | 04.03.20 г. 3

Американският милиардер Майкъл Блумбърг се отказва от президентската си кампания. На изборите във вторник стана ясно, че той не успява да убеди привържениците на Демократическата партия, че е по-добрата алтернатива на президента Доналд Тръмп въпреки рекордните разходи за реклама на стойност над половин милиард долара, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.

В официално изявление той обяви подкрепата си за другия кандидат на Демократическата партия Джо Байдън.

„Винаги съм смятал, че победата над Тръмп изисква сплотяване около кандидата, който има най-големи шансове. След изборите вчера е очевидно, че този кандидат е моят приятел и страхотен съгражданин Джо Байдън“, коментира Блумбърг.

Милиардерът разчиташе на това да спечели критична маса от делегати по време на т.нар. Супервторник и на изборите след него, като пропусна първите 4 вота. Досега нито един кандидат не бе предприемал подобна стратегия. Но той се отказва от надпреварата, след като вчера не успя да събере достатъчно делегати, за да има реални шансове за победа до края на всички избори.

„Преди три месеца се включих в надпреварата, за да победя Доналд Тръмп. Днес я напускам поради същата причина, тъй като за мен е ясно, че ако остана в надпреварата, тази цел ще бъде постигната много по-трудно“, обяснява Блумбърг.

През 2019 г. Блумбърг взе решението да се кандидатира за президент. Тогава той заяви, че слабите кандидатури на центристи като Джо Байдън са го накарали да се включи в надпреварата на Демократическата партия. На вчерашния вот Байдън си осигури доминация, като победи в 9 от 14 щата. Блумбърг се пребори за 43 делегати и победи единствено в Американска Самоа.

Блумбърг се присъедини късно в кандидат-президентската кампания – на 24-ти ноември. Но бързо повиши резултатите си в социологическите проучвания.

Освен това той наводни телевизионния ефир с реклами за над 550 млн. долара, които бяха финансирани изцяло от него. Близо 60% от американците споделят, че са виждали поне веднъж онлайн или телевизионна реклама за кандидатурата на Блумбърг, показват социологическите проучвания.

Той е инвестирал общо 687 млн. долара за кампанията си.

Блумбърг е основател и мажоритарен собственик на Bloomberg LP, компанията майка на Bloomberg News.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:59 | 13.09.22 г.
fallback
Още от САЩ виж още