Главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск за първи път разкри концепцията си за соларен покрив през октомври 2016 г. По това време той се опитваше да спечели одобрението на инвеститорите относно идеята Tesla да придобие SolarCity, компания, в която той изпълняваше длъжността на председател, а братовчед му беше главен изпълнителен директор. Последва вълна от медийни заглавия за противоречивото придобиване, съдебният процес на акционерите и първите клиенти, които се сдобиха с технологията соларен покрив, пише Дана Хъл от Bloomberg.
И сега някой в нейния квартал в Оклънд, Калифорния, се сдобива с подобен покрив на къщата си. Когато Хъл минава покрай такава къща тя усеща как проекта на Мъск приема реални очертания. Това я кара да помисли за ролята на соларното звено на Tesla в дългосрочните операции на империята на Илон Мъск.
В продължение на години важеше правилото, че колкото повече електроенергия използвате, толкова по-голям смисъл има в това да преминете към соларна инсталация. В района на залива на Сан Франциско слънчевата енергия е особено популярна в по-горещите, отдалечени предградия, където жителите отчитат високо потребление на енергия заради по-големите къщи, мощните климатици и плувните басейни. Все пак не е необичайна практика да се монтират соларни палени в Оклънд, където мъглата от Тихия океан обикновено действа като естествен охладител и поради това много жилеща дори не разполагат с климатици.
Но последиците от изменението на климата стават все по-очевидни и собствениците на жилища се насочват към слънчевата енергия поради причини, различни от охлаждането. Tesla иска да завърши екосистемата за тези хора: електрическа кола на алеята, соларен покрив и система за домашно съхранение на енергия, известна като Powerwall.
„Мисля, че в дългосрочен план бизнесът на Tesla Energy ще бъде приблизително със същия размер като този на Tesla Automotive“, изтъква Мъск през юли 2020 г. „Енергийният бизнес е колективно по-голям от автомобилния бизнес“, добавя той.
Solar
Във вторник сутринта, докато Хъл кара колелото си до близката железопътна станция, тя минава покрай осем мъже, които стоят пред някаква къща и се подготвят да започнат работа. Става въпрос за малка къща с размери приблизително 1100 квадратни фута (около 92 кв. м). На улицата отпред са паркирани големи палета, пълни със стъклени керемиди с логото на Tesla. Някои от етикетите за доставка показват, че материалът идва от Бъфало, Ню Йорк, където се произвеждат керемидите на Tesla, докато други етикети разкриват, че компонентите произхождат от Китай.
Автомобилите на Tesla са толкова популярни в Калифорния, че вече не прави впечатление, когато видите такава кола. Но проект за слънчев покрив ще привлече вниманието.
Години наред екзистенциалният въпрос за Tesla беше: Наистина ли потребителите искат да купуват електрически автомобили? И може ли Tesla да ги произвежда в достатъчно голям обем преди да фалира?
Отговорите сега са „да“ и „да“.
В момента компанията на Мъск е изправена пред нов набор от въпроси, включително: Може ли Tesla, която продава коли на много хора, да ги доставя заедно с пълна домашна екосистема? Въпреки високите разходи, проблемите с разрешителните, недостигът при доставките и сътресенията на пазара на труда, Хъл смята, че търсенето на продуктите на Tesla ще продължи да расте.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
преди 4 години Коя беше Хъл? А, една на колело ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар