fallback

Иранските корабни компании в опит да се завърнат в глобалното корабоплаване

Две от големите компании са напът да сключат сделки за 2,4 млрд. долара с южнокорейски корабостроителници

16:45 | 11.06.16 г.

Иранските корабоплавателни компании Islamic Republic of Iran Shipping Lines и Iranian Offshore Oil са постигнали предварителни споразумения с южнокорейски корабостроителници за поръчки, оценявани на около 2,4 млрд. долара, съобщават запознати източници във вторник.

Споразуменията са част от усилията на Иран да се завърне в глобалното корабоплаване след вдигането на международните санкции по-рано тази година, предава The Wall Street Journal. Завършването на сделките ще зависи от финансиране, което иранците все още нямат, коментират източниците.

Корабостроителниците подготвят свободни слотове за иранците, започвайки от 2018 и 2019 г.“, казва един от източниците. „Иранците се опитват да покрият 20% от авансовите плащания чрез петролни междудържавни сделки, за да финализират поръчките“.

Ако бъдат постигнати петролните сделки с южнокорейското правителство, Сеул може да даде нужните гаранции за авансово плащане към корабостроителниците.

Друг източник казва, че се обсъждат и други опции за авансовите вноски и че очаква поръчките да бъдат завършени до края на лятото.

Islamic Republic of Iran Shipping Lines оперира флота от контейнеровози, кораби за насипни товари и танкери. Тя е подписала меморандум за разбирателство с Hyundai Mipo Dockyard, дъщерно дружество на корабостроителната компания Hyundai Heavy Industries Group, за 10 петролни танкера и поне шест кораба за насипни товари.

Един танкер струва по около 30 млн. долара, а корабите за насипни товари – по около 20 млн. долара всеки.

Компанията води преговори и с Hyundai Heavy за шест контейнеровоза, казват източниците. Китайската Dalian Shipbuilding Industry обаче също се е включила в конкуренцията за поръчката, добавят те.

Iranian Offshore Oil, дъщерно дружество на държавния петролен гигант National Iranian Oil, е в напреднали разговори за поръчка на поне пет крайбрежни платформи за сондаж с Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering за около 205 млн. долара всяка, казва вторият източник.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:59 | 14.09.22 г.
fallback