IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Морската одисея на един танкер

Подправени документи и изключени радари помагат на Иран да заобиколи американските санкции при доставките на петрол към други страни

17:19 | 07.04.19 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Един от двата по-малки кораба Kriti Island, с товароносимост от 130 хил. тона, разтоварва петролните товари в терминал в Сингапур около 5-7 февруари, като анализът не е могъл да установи кой е закупил тези доставки. 

Корабът Kriti Island се ръководи от гръцката компания Avin International SA. Танкерът е нает от сингапурската Blutide Pte Ltd за транспортирането на въпросния товар, споделя главният изпълнителен директор на Avin International Йоргос Милонас. Той потвърждава, че корабът е взел товар от Grace 1.

Според него компанията е извършила всички необходими проверки, за да се увери за произхода на товара.

Милонас е изпратил копие от Сертификата за произход, който показва, че горивото е било натоварено от пристанището Басра между 10 и 12 декември 2018 г.

„Сертификатът за произход дава цялата информация за товара. Той не разкрива никаква връзка с Иран“, пише в съобщение до Ройтерс Милонас. Той добавя, че документите показват, че Grace 1 е спирал за поправка на дизеловите генератори в ирански води в края на декември и началото на януари преди да продължи към Фуджейра.

Същият този документ дава информация, че иракчанската сертификационна компания SOMO потвърждава произхода на товара – 284 261 тона петрол от Ирак.

След като Ройтерс предоставят документа на SOMO, от компанията заявяват, че той е фалшифициран. Тази информация е потвърдена и от други източници, базирани в Басра. Според тях този документ е бил подписан от мениджър, който не работи на въпросното пристанище на посочените дати.

Самата информация на документа също е противоречива – посочени са като дати за натоварване 10 и 12 декември, докато одобрението за трансакция е извършено близо година по-рано, на 12 януари.

Данните от проследяването показват, че вторият кораб, взел товар от Grace 1, е Marshal Z, с товароносимост 130 хил. тона. Въпросния плавателен съд е бил насочен към Малайзия, като до момента остава неясно кой е неговият собственик и кой е поръчал товара.

Около 25 февруари Marshal Z е прехвърлил своя товар на друг кораб – Libya, притежаван и управляван от базираната в Триполи General National Maritime Transport Company (GNMTC). Неин говорител споделя, че корабът е бил нает от Blutide, същата компания от Сингапур, която наема и Kriti Island.

Blutide е регистрирана като компания в Сингапур на 14 май 2018 г. Нейният единствен акционер и директор, Башер Сайед, споделя пред Ройтерс, че вече се е пенсионирал и не е в позиция да коментира дейността на компанията.

От GNMTC заявяват, че нямат информация въпросният товар да е свързан с Иран. Компанията представя документ, показващ, че Marshal Z е бил натоварен с иракчански петрол по време на трансфер, осъществен във водите на ОАЕ на 23 януари. Документът е издаден от компанията Yacht International.

След допитване от страна на Ройтерс, мениджърът товари в Yacht Пракаш Вакаил споделя, че не е издаван подобен документ, определяйки наличния като „подправен“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:40 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 8 rate down comment 3
Maksim30
преди 5 години
Повтаря се историята с Оръжията за Масово Поразяване които уж Ирак развиваше. Даже не променят легендите. Само една буквичка в името на държавата нарочена за нападение. Ама като гледам световното общество и това е готово да преглътне. На печатницата на долари никой не смее да възрази, току виж го вкарали в списъка на терористичните организации или му скалъпили обвинение в изнасилване.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още