fallback

Най-големият производител на свинско месо в света ограничава допълнително емисиите

Smithfield ще се опита да преобърне тенденцията в селското стопанство – един от най-големите индустриални замърсители на парникови газове

15:00 | 06.09.20 г.
Автор - снимка
Създател

Smithfield Foods Inc., най-големият производител на свинско месо в света, обеща да намали вредните парникови емисии от собствените си операции до нула, като обаче не успя да постигне по-амбициозни цели за своите вериги на доставка, пише Bloomberg.

Въпреки че базираната в Смитфийлд компания се превърна в първото дружество в индустрията, което обяви публично подобна цел за собствените си операции. обещанието е по-малко амбициозно от това, което се наблюдава в други индустрии, Планът на Unilever NV включва зануляване както на собствените емисии на дружеството, така и на неговите доставчици. Целта на Microsoft Corp. е да стане въглеродо негативна компания.

Планът на производителя на свинско месо включва само емисии, свързани с неговите активи в САЩ. 

Месната промишленост е подложена на натиск от инвеститори и търговци на дребно за намаляване на емисиите, но много представители на индустрията изпитват затруднения по този въпрос, тъй като купуват животни от стопанства на трети страни.

Целта на Smithfield вероятно ще има по-голямо въздействие в промишлеността, тъй като компанията контролира около 50% от производството на свинско месо.

„Искаме да ръководим индустрията в това отношение; никой не го прави в такъв размер и мащаб “, споделя в интервю Кен Съливан, президент и главен изпълнителен директор на Smithfield.

През 2019 г. въглеродният отпечатък на производителя на свинско месо възлиза на около 1,6 милиона метрични тона за собствените му операции в САЩ и в чужбина, които спадат към Обхват 1 и 2 – включващи емисии от използваните превозни средства и от произведената електроенергия, използвана за операциите. Тази цифра не включва по-голямата част от общите емисии, които се отнасят към т. нар. Обхват 3, които включва емисиите, отделени от животните, както и от производството на фураж и от фермите, с които работи Smithfield.

Новата цел на компанията, обявена в четвъртък, се фокусира върху нулиране на около 18% от общите емисии, според Стюарт Лийт, главен директор по устойчивост на Smithfield.

За да постигне целта си, компанията ще използва техники като намаляване на изминатите километри, улавяне на метан, отделен от свинефермите и оптимизиране на използването на торове и производството на фураж.

Производителите на месо също са изправени пред засилена конкуренция поради нарастването на популярността на растителните алтернативи, които някои потребители предпочитат от чисто екологична гледна точка. По някои показатели селското стопанство отчита повече глобални емисии на парникови газове, отколкото транспорта, отчасти благодарение на животновъдството.

Съперниците на Smithfield Tyson Foods Inc. и Cargill Inc. обещаха да намалят с 30% емисиите си, включително тези от Обхват 3, до 2030 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:58 | 14.09.22 г.
fallback