Smithfield Foods Inc., най-големият производител на свинско месо в света, обеща да намали вредните парникови емисии от собствените си операции до нула, като обаче не успя да постигне по-амбициозни цели за своите вериги на доставка, пише Bloomberg.
Въпреки че базираната в Смитфийлд компания се превърна в първото дружество в индустрията, което обяви публично подобна цел за собствените си операции. обещанието е по-малко амбициозно от това, което се наблюдава в други индустрии, Планът на Unilever NV включва зануляване както на собствените емисии на дружеството, така и на неговите доставчици. Целта на Microsoft Corp. е да стане въглеродо негативна компания.
Планът на производителя на свинско месо включва само емисии, свързани с неговите активи в САЩ.
Месната промишленост е подложена на натиск от инвеститори и търговци на дребно за намаляване на емисиите, но много представители на индустрията изпитват затруднения по този въпрос, тъй като купуват животни от стопанства на трети страни.
Целта на Smithfield вероятно ще има по-голямо въздействие в промишлеността, тъй като компанията контролира около 50% от производството на свинско месо.
„Искаме да ръководим индустрията в това отношение; никой не го прави в такъв размер и мащаб “, споделя в интервю Кен Съливан, президент и главен изпълнителен директор на Smithfield.
През 2019 г. въглеродният отпечатък на производителя на свинско месо възлиза на около 1,6 милиона метрични тона за собствените му операции в САЩ и в чужбина, които спадат към Обхват 1 и 2 – включващи емисии от използваните превозни средства и от произведената електроенергия, използвана за операциите. Тази цифра не включва по-голямата част от общите емисии, които се отнасят към т. нар. Обхват 3, които включва емисиите, отделени от животните, както и от производството на фураж и от фермите, с които работи Smithfield.
Новата цел на компанията, обявена в четвъртък, се фокусира върху нулиране на около 18% от общите емисии, според Стюарт Лийт, главен директор по устойчивост на Smithfield.
За да постигне целта си, компанията ще използва техники като намаляване на изминатите километри, улавяне на метан, отделен от свинефермите и оптимизиране на използването на торове и производството на фураж.
Производителите на месо също са изправени пред засилена конкуренция поради нарастването на популярността на растителните алтернативи, които някои потребители предпочитат от чисто екологична гледна точка. По някои показатели селското стопанство отчита повече глобални емисии на парникови газове, отколкото транспорта, отчасти благодарение на животновъдството.
Съперниците на Smithfield Tyson Foods Inc. и Cargill Inc. обещаха да намалят с 30% емисиите си, включително тези от Обхват 3, до 2030 г.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ