Египетските власти и собствениците на кораба Ever Given, който блокира Суецкия канал по-рано през годината, са постигнали предварително споразумение за компенсация. Това съобщават представители на кораба, цитирани от Bloomberg.
„След продължителни дискусии с преговорния комитет на властите на Суецкия канал през последните няколко седмици бе достигнато принципно споразумение между страните“, заявиха от Stann Marine Ltd., базирана в Лондон адвокатска кантора, която обслужва собствениците и застрахователите на Ever Given.
Двете страни ще приключат сделката „колкото се може по-скоро“, след което ще бъдат направени някои допълнителни уговорки за пускането на кораба от Египет, посочиха от кантората. Засега не се разкриват финансовите подробности около споразумението.
400-метровият кораб Ever Given, един от най-големите контейнеровози в света, заседна в южната част на канала в края на март, като блокира ключовия транспортен коридор в продължение на шест дни и предизвика смут на пазарите. Ръководството на Суецкия канал първоначално искаше над 900 млн. долара за покриване на загубите и транспортните такси, щетите по време на спасителната операция и разходите за оборудване и труд. По-късно намали сумата на 550 млн. долара.
Японската компания Shoei Kisen Kaisha Ltd., собственикът на кораба, както и застрахователите му първоначално предложиха да платят 150 млн. долара.
Слез като бе освободен на 29 март, Ever Given акостира в т. нар. Голямото горчиво езеро – на половината път на канала, което често се използва за престой на кораби, и оттогава се намира там, задържан от египетските власти.
Корабът, менажиран от тайванската компания Evergreen Line, пътуваше от Китай за пристанището на Ротердам.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват