Той информира, че осем са българските компании, които са имали товар на Ever Given, като основната част от товарите за България са от Китай и Сингапур - една част от тях са свързани с доставка на електронно оборудване, а друга с доставка на суровини и метали.
"Ако контейнеровозът реши да обяви обща авария, това означава, че в застраховките ще трябва да участват и собствениците на товари, което ще засегне някои български компании, които имат товари на борда на кораба", посочи Владимиров.
От думите му стана ясно, че превозите са организирани от спедиторски компании, но собствеността на товарите е на различни компании, като една част от тях са свързани с леката промишленост.
Специалистът по морско право обясни, че предстоящите искове и правни последици след Суецката криза биха могли да се разделят в няколко групи.
„Първата засяга щетите по самия кораб и товар. Втората група искове са свързани с администрацията на Суецкия канал с това как да покрие загубите от затварянето му и от евентуалното административно нарушение, извършено от кораба. Третата група причини са товарите на корабите, които бяха принудени да чакат. Последната група искове са свързани със забавянето на товарите и непреките търговски загуби“, поясни Владимиров.
Той смята, че загубите на суецката администрация ще надхвърлят 1,5 млрд. щатски долара.
„Трябва да се добави и възможността за голяма глоба върху собственика на кораба, като в момента все още се води разследване. Допуска се, че причините за засядането на кораба все още се изясняват, но при всички случаи засядането е нанесло щети заради драгирането на канала", отбеляза специалистът по морско право.
По думите на адвокат Владимиров забавяне и оскъпяване на доставките са два от резултатите след затварянето на Суецкия канал. „Цената на доставките ще се увеличи неизбежно. Тази част от рисковете няма да бъдат покрити от застраховките. Загубите, свързани с конкретните превози, които са пострадали от задръстването, ще трябва да бъда компенсирани", коментира още той.
Коя страна ще търси компенсации заради блокирането на морския съд? Кои компании ще ограничат приемането на доставки и как това ще се отрази на производството? Какви искове ще бъдат предявени към застрахователя на Ever Given?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев