Египет може да поиска около 1 млрд. долара компенсации заради блокирането на Суецкия канал за почти седмица.
Сумата е приблизителна оценка на загубите, свързани с транзитни такси, щети по морския път по време на опитите за връщане на контейнеровоза Ever Given на вода и разходите за оборудване и наемане на персонал, заяви главният изпълнителен директор на държавната компания Suez Canal Authority (SCA), която управлява Суецкия канал, Осама Рабие.
Той обаче не уточни от кого ще бъдат поискани средствата.
„Това е правото на държавата“, посочи той, като добави, че инцидентът е нанесъл вреда и върху репутацията на страната. „Тази държава трябва да получи дължимото ù“, допълни той, цитиран от Bloomberg.
Дългият 400 м кораб Ever Given, който е собственост на японската компания Shoei Kisen Kaisha Ltd., се оказа блокиран почти напречно на Суецкия канал на 23 март в южната част на водния път, препречвайки движението по него за шест дни.
Тайванската компания Evergreen Marine Corp., която ползва под наем плавателния съд, обяви в четвъртък, че не носи отговорност за забавяния на товари, които транспортира.
„Почти няма шанс да се иска от нас да платим компенсация“, каза президентът на Evergreen Marine Ерик Шие по време на брифинг в Тайпе.
Shoei Kisen от своя страна ще обсъди възможността за компенсации с Suez Canal Authority, но засега няма да дава подробности, заяви говорител.
В момента Ever Given и неговият товар се намират в Горчивото езеро край Суецкия канал. Въпреки че те биха могли да бъдат задържани от Египет, ако въпросът с компенсациите стигне до съда, то това е много малко вероятно, каза Рабие.
Междувременно стана ясно, че до петък вечер или събота ще бъде разчистено задръстването от кораби, струпали се край Суецкия канал, докато той бе блокиран, каза още управителят на Suez Canal Authority в отделно интервю за египетска телевизия.
Според агента на Evergreen в Египет Мохамед Баха едва ли ще има финансови спорове между неговата компания и властите.
„За 40 години не е имало нито едно дело за спор между SCA и Evergreen“, посочи той в интервю. „Всички ние уважаваме правилата на SCA“, допълни той.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат