fallback

Индия ще инвестира близо 1,4 трлн. долара в инфраструктурни проекти

Правителството планира да намали вноса на енергия, съсредоточавайки се върху по-чисти енергийни източници, изтъква премиерът на страната Нарендра Моди

15:30 | 15.08.21 г.

Индия планира да инвестира 100 трлн. рупии (1,35 трлн. долара) в инфраструктурата си, за да стимулира икономическия растеж и да създаде работни места, заяви премиерът на третата по големина икономическа сила в Азия Нарендра Моди, определяйки националните приоритети по време на Деня на независимостта на страната. 

Инвестициите ще бъдат съсредоточени в логистичния сектор на Индия, за да се подпомогне интегрирането на различните видове транспорт на страната, посочва Моди в изявление от столицата Ню Делхи. „Това ще намали времето за пътуване и ще увеличи производителността на индустрията. Това ще помогне на индийската индустрия да стане глобално конкурентоспособна и да развие бъдещи икономически зони", добавя той.

Индия планира да привлече инвестиции в производството, за да подпомогне икономиката си след пандемията от коронавирус, докато се конкурира в глобалните вериги на доставка, доминирани от Китай.

Моди призова миналата седмица за постигане на целта при износа от 400 млрд. долара за тази фискална година, след като миналогодишните данни отчетоха спад със 7,2% до 290,6 млрд. долара. Правителството също настоява за рационализиране на трудовото законодателство, реформиране на селското стопанство и промени при данъчното законодателство на фона на нарастващите рискове за растежа на икономиката, включително инфлацията.

Моди планира да намали вноса на енергия в Индия през следващите 25 години като част от целите на страната за въглеродна ефективност.

„За да може Индия да разчита на себе си, е наложително тя да стане енергийно независима. Индия ще стане енергийно независима до 100-годишнината си от независимостта“, подчерта индийският премиер.

Пътната карта на страната за енергийна самодостатъчност включва превръщането на Индия в глобален център за зелен водород и премахването на въглеродните емисии от железопътния транспорт до 2030 г.

Увеличените нужди от енергия поставят страната пред въпрос как да си доставят нужните количества без да разчитат на скъп внос, без замърсяване на въздуха и растящи емисии въглероден диоксид.

Според оценките на властите към 2030 година 60% от емисиите въглероден диоксид ще дойдат от инфраструктура и заводи, които към този момент все още не са построени.

От възможността за преход към чиста енергия до голяма степен ще зависи и бъдещето на индийската икономика, но за тази трансформация ще са нужни целенасочена политика и технологични нововъведения. И, разбира се - не малко средства. Анализите сочат, че през следващите 20 години Индия ще трябва да плати 1,4 трилиона долара за енергийна трансформация.

Ползите обаче ще са огромни, сред които и спестяване на пари от вноса на петрол. Ако страната успее да постигне планирания икономически растеж, вносът на петрол ще трябва да се утрои. Местните залежи намаляват и към 2040 година Индия ще трябва да внася около 90% от нуждите си от петрол. В момента този процент също не е никак малък - 75 на сто.

Индия, третият по големина потребител на енергия в света, внася 85% от необходимия ѝ петрол и плаща 12 трилиона рупии годишно за внос на енергия, изтъква Моди, добавяйки, че правителството се фокусира върху разширената употреба на природен газ и електрическата мобилност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:52 | 13.09.22 г.
fallback