fallback

"Дженерали" продължава в общото застраховане след вливането на "Виктория"

До месец ще приключи пълното ребрандиране на офисите

15:24 | 12.01.16 г.
Автор - снимка
Създател

Фокусът на дейността на „Дженерали България“ след вливането на ЗАД „Виктория“ в застрахователната група в следващите години ще бъде върху общото застраховане. Това коментира главният изпълнителен директор на „Дженерали Застраховане“ АД Данчо Данчев по време на пресконференция, на която официално бяха обявени сделката и плановете на обединеното дружество в средносрочен план.

Вливането на общозастрахователното акционерно дружество „Виктория“ в конкурента „Дженерали Застраховане“ е вписано в Търговския регистър на 18 декември 2015 г. Двете дружества ще оперират под наименованието „Дженерали Застраховане“, което се превръща в шестия по големина играч на застрахователния пазар у нас на база брутен премиен приход от 72 млн. евро и 9% пазарен дял.

В средносрочен план целта на мениджмънта е да превърне компанията във водеща при продажбите на застраховки на дребно в България и да затвърди позициите си в предлагането на здравни застраховки на корпоративни клиенти, но и на физически лица след извършването на здравната реформа, обясни Данчо Данчев.

„Всички застрахователни договори, сключени със ЗАД „Виктория“, запазват своето действие при същите условия и срокове, при които са сключени“, коментира главният изпълнителен директор на „Дженерали Застраховане“ АД и добави, че новите полици ще бъдат с новото име и новото лого на компанията. Клиентите на ЗАД „Виктория“ ще бъдат обслужвани от „Дженерали“.

Данчев разкри, че в момента тече процес по мащабно ребрандиране на офисите, което трябва да приключи до един месец.

„През второто тримесечие фокусът на компанията ще бъде върху пазара“, коментира Данчев процеса по реорганизация. По думите му най-сериозно предизвикателство се е оказало обединяването на IT системите на двете компании.

След вливането на „Виктория“ са били ревизирани застрахователни продукти, които ще се предлагат, а „Дженерали България“ ще разполага със 130 офиса в България и 15 ликвидационни центрове, в които ще могат да се завеждат щети. Данчев каза, че компанията има 350 служители и че за нея работят 1 570 застрахователни агенти, а 317 застрахователни брокери предлагат услугите й.

„За пръв път в българския застрахователен сектор се обединяват две компании с почти единични структури на портфейла и пазарен дял“, описа ситуацията Данчев и оцени, че дружествата са поддържали балансирано портфолио, при което 55-60% от него е било в автомобилното застраховане, а останалият дял е бил за другите сегменти от общото застраховане.

Той припомни, че вливането започна в средата на март 2015 г., Комисията за защита на конкуренцията се произнесе на 27 май, а през ноември Комисията за финансов надзор даде съгласието си за финализиране на сделката. По думите на Данчев процедурата е била съпътствана с предоставянето на огромен обем от информация и 3-годишен план за развитието на обединената компания.

„Основното предизвикателство през 2016 г. е изпълняването на регламентите, свързани с Платежоспособност II, приети чрез новия Кодекс за застраховането, проверките на активите на застрахователите по подобие на тези в банковия сектор и капиталовите изисквания, които трябва да се покрият“, коментира Данчев предизвикателствата не само пред „Дженерали“, но и пред целия сектор през настоящата година.

Той обеща компанията да постигне 120% покритие на капитала през 2016 г.

Главният изпълнителен директор на „Дженерали Застраховане“ АД заяви още, че очакват становището на Министерството на здравеопазването върху здравната реформа, „за да предложим нови или различни продукти“ в областта на здравното застраховане. Данчев каза, че дружеството има силни позиции в корпоративния сегмент и прогнозира силно развитие в бизнеса на дребно в тази област в зависимост от изхода от реформата.

„Дженерали България“ е собственост на италианската Generali, като България е една от общо 10-те страни, в които оперира компанията майка в региона на Централна и Източна Европа, разясни главният изпълнителен директор на Generali за региона Лучано Чирина. Generali е пазарен лидер в Чехия и Унгария, като има присъствие и в Полша, Словения, Словакия, Хърватия, Румъния и Сърбия.

Според Чирина активността на „Дженерали“ в животозастраховането ще бъде обусловено най-вече от макроикономическата среда. В България компанията предлага животозастраховки чрез „Дженерали Животозастраховане“ АД, което е десето по пазарен дял у нас в края на ноември 2015 г.

Данчо Данчев добави, че близо 80% от общите приходи в застраховането се генерират в сегмента общо застраховане и логично фокусът на развитие на „Дженерали“ ще бъде там.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:37 | 14.09.22 г.
fallback