Продажбите на „Алкомет“ през първото тримесечие на 2018 г. са се увеличили спрямо същия период на 2017 г. с над 7%, като за пресовата продукция ръстът е от 7,9 %, а за валцовата продукция с 1,4 %, показва отчетът на дружеството, разпространен чрез БФБ – София.
Нетните приходи от продажби за първото тримесечие на 2018 г. възлизат на 97 млн. лева, като в тях приходите от продажба на продукция са 95,8 млн. лв. И двете стойности представляват увеличение с около 7% спрямо сравнявания период на 2017 г. - нарастване, дължащо се главно на постигнатите по-високи продажби на тримесечна база.
Като краен резултат за отчетния период е реализирана печалба след облагане с данъци в размер на 4,4 млн. лв., като за разглеждания период на 2017 г. тя е била в размер на 4,8 млн. лв.
„Считаме, че пазарният натиск на маржовете ни, който се наблюдаваше през цялата 2017 г. е вече овладян и за текущата година сме уверени, че ще успеем да запазим рентабилността в рамките на очакваната от дружеството от около 4,8%“, посочват от компанията в доклада за дейността си.
Изменението на микса на произвежданите профили през първо тримесечие на 2018 г. спрямо същия период на 2017 г. е много силно изразено, като количеството на продадените специални профили е нараснало с 24,2%, на елоксираните профили с 45,1%, на боядисаните – със 7,3%, при почти непроменени стандартни профили – ръстът при тях е 2,5%.
Натоварването на производствения пресов капацитет е 100%, като отчетеното увеличение на общото количество профили се дължи на преструктуриране, реорганизация и оптимизиране на производството.
„Тенденцията за растеж на продажбите на специални профили очакваме да се запази през цялата 2018 година, както и всички свързани с тях поръчки за обработки и довършителни операции на повърхността. Крайната ни цел е свързана с подобряване на продуктовата гама, увеличаване на рентабилността и производството на по-завършени и високостойностни продукти", посочват от „Алкомет“ в отчета си.
Германия остава основен пазар за изделията на дружеството с над 27% пазарен дял, следвана от Полша, Италия, Испания, Австрия, Холандия, България, Дания, Франция, Литва. И през 2018 г. компанията очаква да остане основен и търсен партньор на европейските пазари на алуминиеви изделия, както и да разшири и затвърди позициите си на американския пазар.
От началото на годината акциите на „Алкомет“ поевтиняват с 3,27%. За последната една година спадът е от 25,66% при пазарна капитализация от 249,546 млн. лв.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева