fallback

"Алкомет" започва да се отърсва от проблемите

Количеството на продадените специални профили е нараснало с 24,2% през първото тримесечие с тенденция за запазване на ръста за цялата година

13:58 | 30.05.18 г.

Нетните приходи от продажби на „Алкомет“ АД за първото тримесечие на 2018 год. възлизат на 97 млн. лв., като от тях приходите от продажба на продукция формират почти целия размер - 95,8 млн. лв. И двете стойности представляват увеличение с около 7% спрямо година по-рано, показва консолидираният отчет на дружеството за първото тримесечие, разпространен чрез БФБ – София.

Като краен резултат за отчетния период е реализирана печалба след облагане с данъци в размер на 4,4 млн. лв., която се понижава с 6% спрямо същия период на миналата година.

Припомняме, че продажбите на шуменския производител на алуминиеви изделия за цялата 2017 г. се увеличиха с 14% до 361 млн. лв., но печалбата намаля с 43% до 15,43 млн. лв. поради повишената ценова конкуренция при продуктите и по-високите цени за суровините на дружеството.

„Считаме, че пазарният натиск на маржовете ни, който се наблюдаваше през цялата 2017, е вече овладян и за текущата година сме уверени, че ще успеем да запазим рентабилността в рамките на очакваната от около 4,8%“, посочват от компанията в отчета за дейността си.

Изменението на микса на произвежданите профили през първо тримесечие на 2018 г. спрямо същия период на 2017 г. е много силно изразено, като количеството на продадените специални профили е нараснало с 24,2%, на елоксираните профили с 45,1%, на боядисаните – със 7,3%, а при непроменени стандартни профили ръстът е почти без промяна - 2,5 %.

„Натоварването на производствения пресов капацитет е 100%, като отчетеното увеличение на общото количество профили се дължи на преструктуриране, реорганизация и оптимизиране на производството“, отбелязват от „Алкомет“.

„Тенденцията за растеж на продажбите на специални профили очакваме да се запази през цялата 2018 година, както и всички свързани с тях поръчки за обработки и довършителни операции на повърхността. Крайната ни цел е свързана с подобряване на продуктовата гама, увеличаване на рентабилността и производството на по-завършени и високостойностни продукти“.

И за изминалия отчетен период Германия остава основен пазар за изделията на компанията с над 27% пазарен дял , следвана от Полша, Италия, Испания, Австрия, Холандия, България, Дания, Франция, Литва. И през 2018 година очакванията са дружеството майка да остане основен и търсен партньор на Европейските пазари на алуминиеви изделия, както и да разшири и затвърди позициите си на американския пазар.

От началото на годината акциите на „Алкомет“ поевтиняват с 5,36% при 26% спад в цената на акциите за последните 12 месеца, основно поради факта, че индустриалната компания напусна състава на SOFIX през септември 2017 г. Пазарната капитализация е в размер на 244,16 млн. лв.

Свързани компании:

Алкомет АД(ALCM)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:14 | 04.09.22 г.
fallback