fallback

Шефът на Adidas призна за допуснати грешки

След три години не сме там, където си мислехме, че ще бъдем по отношение на числата, каза Херберт Хайнер

15:12 | 04.12.13 г. 1
Автор - снимка
Редактор

Шефът на Adidas призна, че германският производител на спортни стоки е направил грешки и не е оправдал надеждите на ръководството, предаде Financial Times. В реч пред инвеститорите в баварската централа на фирмата в Херцогенаурах Херберт Хайнер заяви, че средата "донесе непрестанен поток от предизвикателства", включително натиск за съкращаване на разходите, движение на валутите и по-слаб пазар в Европа.  През септември Adidas публикува предупреждение за печалбата след резкия спад на валутите на нововъзникващите пазари, слабия голф пазар в САЩ и проблемите, свързани със завода на фирмата в Русия. Акциите на Adidas, които изостават от тези на най-големия ѝ конкурент Nike, отчетоха спад с над 1% до 88,24 евро в следобедната търговия вчера. Компанията е преполовила петгодишния си план, целящ да увеличи проажбите до 17 млрд. евро и да постигне марж на оперативната печалба от 11% до 2015 г. "След три години не сме там, където си мислехме, че ще бъдем по отношение на числата", заяви Хайнер. "Ако трябва да съм честен, направихме някои грешки", призна той.

Нетните продажби на компанията за първите девет месеца на тази година са за малко над 11 млрд. евро в сравнение с 11,5 млрд. евро преди година. Фирмата очаква оперативен марж от 8,5% за тази година в сравнение с предишната прогноза за 9%. Хайнер каза също, че Adidas е имала "лош късмет" заради контузиите на някои от най-добрите спортисти, които спонсорира - като например баскетболната звезда Дерик Роуз, който миналия месец се контузи и вероятно няма да играе през идните седмици. За 2014 г. Хайнер каза, че очаква оперативният марж да се увеличи с около 1%, а приходите да нараснат с между 5% и 9% без отчитане на валутните движения. Фирмата се надява и Световното първенство по футбол в Бразилия следващото лято да засили продажбите ѝ. Напоследък Adidas активно се разраства в САЩ, Китай и Русия, като част от стратегията си за увеличаване на продажбите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:36 | 10.09.22 г.
fallback