IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Adidas залага на експерти по фитнес за съживяването на Reebok

Усилията изглежда ще се изплатят, след като брутният марж при продуктите от бранда се повиши с 4,1 процентни пункта, макар да остава под средния за групата

11:45 | 06.10.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Архив Ройтерс</p>

Снимка: Архив Ройтерс

Reebok се насочва към спонсорски споразумения с известни компании в областта на фитнеса, за да се опита да съживи старата слава на бранда, която бавно чезне, след като той се превърна в част от германския концерн за спортна екипировка Adidas преди 8 години, съобщи Ройтерс.

Компанията за производство на спортни обувки и облекло печели на своя страна склонните да сменят марките сред спортните ентусиасти и цели да да увеличи тази подкрепа, за да си върне позициите, загубени за сметка на конкуренти като лидера на световния пазар в бранша Nike.

„Те преживяха доста проблеми, но сега обувките и облеклото са добри“, заяви бившият състезател по триатлон Стив Антклиф, управляващ фитнес в германския град Франкфурт. В спортното съоръжение се предлагат часове по програмата CrossFit, за която Reebok произвежда тренировъчни шорти, спортни обувки и тениски. Програмата включва клякания, работа с тежести и катерене по въже и е заимствана от САЩ, като привлича доста почитатели в Европа.

Adidas се надява да съживи Reebok, след като плати 3,8 млрд. долара за компанията през 2005 г. в опит да отхапе голямо парче от бизнеса в САЩ – най-големия пазар на спортно облекло в света с продажби за 80 млрд. долара годишно. Сделката незабавно удвои продажбите на Adidas в САЩ, а поемането на договорите на Reebok с американските баскетболни и бейзболни отбори осигури на германската компания по-широка експозиция към американския пазар.

Reebok обаче изпадна в затруднения, след като изгуби договора за доставки на отборите от Националната лига по американски футбол и понесе тежък удар от отлагането на сезона в Националната хокейна лига заради неразбирателството между собствениците на отборите и играчите относно заплащането. Тонизиращите маратонки на бранда бяха разлюбени от американците, а компанията стана жертва на измама в Индия.

След като през миналата година оряза прогнозата за продажби на бранда до 2015 г. с една трета, Adidas пое и отписване на стойност от 265 млн. евро в резултатите за четвъртото тримесечие на 2012 г.

Сега германската компания развива Reebok като бранд за фитнес чрез поредица от сделки за спонсорство и представяне на нови модели спортни обувки. Стратегията не се различава особено от подновеното наблягане на футболни сделки, отборни спортове и продукти за бягане, което в момента се прилага от конкурента Puma.

От гледна точка на Reebok усилията изглежда ще се изплатят. Когато Adidas отправи предупреждение за печалбата си през миналия месец, анализатори побързаха да отбележат, че Reebok не бе посочен като проблем, както обикновено ставаше досега.

„Това е потвърждение, че Reebok се справя добре“, заяви Седрик Льокабл, анализатор в инвестиционната група Raymond James. „Макар представянето все още да не е истински впечатляващо, стратегията е по-конкретно насочена и аз очаквам  Reebok да се окаже най-силният бранд по отношение на ръста на продажбите през третото тримесечие“, добави Льокабл.

Главният изпълнителен директор на Adidas Херберт Хайнер пък прогнозира растеж през следващите години. „Ставаме все по-уверени в онова, което правим. Бавно, но сигурно то започва да се изплаща, както можем да видим в продажбите в магазините ни и в приемането на нашите колекции от търговците на едро по света“, заяви Хайнер при обявяването на тримесечните резултати на Adidas през август.

Последна актуализация: 00:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още