fallback

Как жените в Китай променят пазара на луксозни стоки

Расте броят на китайките, "пристрастени към модата"

10:36 | 03.02.14 г. 1

Лиса Йен е новото лице на китайския потребител на луксозни стоки - тя е жена и е луда по модата.

26-годишната финансистка всеки ден проверява социалните медии, за да види какви дрехи носят знаменитостите или нейните приятелки. Тя се облича в палта на Burberry, сменя светлосиня чанта на Valentino и черна на Dolce & Gabanna за работа и чете списания като Vogue, за да е в крак с най-новите тенденции.

Въпреки че в световен мащаб жените отдавна доминират пазара на луксозни стоки, в Китай те едва сега започват да догонват мъжете, които по традиция имат по-големи финансови възможности и подаряват повече подаръци.

Редица фирми от Chanel до  LVMH Moet Hennessey Louis Vuitton AS навлизат на пазара все по-уверено, за да удовлетворят търсенето от страна на новите "пристрастени към модата" китайки, като отделят повече пространство в магазините си за женски облекла.

През 1995 г. на мъжете в Китай са се падали 90% от покупките на луксозни стоки, сочат данни на консултантската компания Bain & Co. Сега техният дял е около 50%. Въпреки това делът на жените все още е под средния за света, съобщава Bloomberg.

Според изчисления на Bain миналата година пазарът на луксозни стоки в Китай е бил на стойност 116 млрд. юана (19 млрд. долара).

"Жените в Китай пазаруват луксозни стоки заради работата си и защото техните приятелки го правят", казва Йен, в чиято колекция присъстват и чанти на Louis Vuitton и Saint Laurent Paris. "Вече можем да си позволим дрехи и аксесоари, които в миналото само можехме да гледаме. Освен това виждаме, че и приятелките ни ги носят".

Според доклада на Bain нарастващият брой "пристрастени към модата" жени в Китай ще продължи да засилва тенденцията те да купуват луксозни дрехи. Тези жени са работещи професионалисти със средни доходи и живеят в големите градове като Шанхай, Пекин и Гуанджоу. Те пазаруват за себе си и разбират от мода и лукс.

Разгадаването на тенденциите в Китай е трудна задача за производителите на луксозни стоки. След като в продължение на години темпото на харчене за подобни стоки в страната изпреварваше останалата част от света, миналата година в континентален Китай, който не включва Хонконг, Макао и Тайван, то бе най-бавно от 2000 г. насам. Това се случи след като президентът Си Джинпин обяви кампания за ограничаване на прекомерното харчене.

Китайците все по-често пазаруват в чужбина, където цените са по-ниски. В Европа те са с около 30-40 по-ниски, а в Хонконг същите стоки могат да бъдат купени за около 25% по-малко.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:59 | 05.09.22 г.
fallback