fallback

Jack Daniel's се възползва от бума на пазара на уиски

Brown-Forman се насочва към новите аромати уиски, в които вижда огромен потенциал

11:46 | 05.06.14 г. 1

Някои го наричат „ефекта „Mad Men”*. Други твърдят, че изведнъж всички са станали по-заинтересовани от американските спиртни напитки.

Независимо какви са причините, консумацията на уиски в световен мащаб се увеличава, а Brown-Forman, производителят на Jack Daniel's - най-добре продаваната марка уиски в страната, не е подминат от този бум.

Компанията отчете 6% увеличение в глобалните си продажби през 12-те месеца, приключващи на 30 април. Този успех се дължи най-вече на Jack Daniel's, чиито продажби нараснаха с 8 на сто в световен мащаб, пише BusinessWeek. 

Търсенето в чужбина също се оказа силно, най-вече в страни като Франция, Германия, Русия, Турция и Бразилия. Звездният продукт на марката Tennessee Honey (медено ликьорено уиски) пък увеличи продажбите си с 36%, след като миналата година успя да ги удвои.

„Феноментът на новите вкусове уиски изглежда е в начален стадий в САЩ“, заяви главният финансов директор на компанията Джейн Моро. Фирмата очаква именно вкусовете да са най-бързо развиващият се сегмент на пазара на уиски в бъдеще. Ето защо Brown-Forman тества нов продукт, наречен Jack Daniel's Tennessee Fire, който има аромат на канела.

Според компанията за проучвания Euromonitor International след успеха на новите вкусове водка, уискито може също да поеме по този път.

Brown-Forman се възползва от всичко това, на фона на увеличаващия се брой потребители, които обръщат внимание на алкохолните напитки от по-висок клас.

Продажбите на премиум уиски като Woodford Reserve и Woodford Reserve Double Oaked, Jack Daniel's Single Barrel, Gentleman Jack, Sinatra Select, No. 27 Gold и Collingwood са се увеличили общо с 19%.

Brown-Forman обаче има друго голямо предимство пред конкурентите си. По думите на говорителя на компанията Фил Линч докато другите компании имат проблеми с получаването на дъбови бъчви поради тежката зима, която забави добиването и доставката на дъб, Brown-Forman сама произвежда своите бъчви и се справя с всички проблеми по веригата за доставки. Благодарение на това обещава съвсем скоро да зарадва потребителите с нови аромати уиски. 

*"Mad Men" е американски сериал, в който любимата напитка на героите е уискито. На български сериалът е известен като "Момчетата от Медисън авеню".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:32 | 11.09.22 г.
fallback