Някои го наричат „ефекта „Mad Men”*. Други твърдят, че изведнъж всички са станали по-заинтересовани от американските спиртни напитки.
Независимо какви са причините, консумацията на уиски в световен мащаб се увеличава, а Brown-Forman, производителят на Jack Daniel's - най-добре продаваната марка уиски в страната, не е подминат от този бум.
Компанията отчете 6% увеличение в глобалните си продажби през 12-те месеца, приключващи на 30 април. Този успех се дължи най-вече на Jack Daniel's, чиито продажби нараснаха с 8 на сто в световен мащаб, пише BusinessWeek.
Търсенето в чужбина също се оказа силно, най-вече в страни като Франция, Германия, Русия, Турция и Бразилия. Звездният продукт на марката Tennessee Honey (медено ликьорено уиски) пък увеличи продажбите си с 36%, след като миналата година успя да ги удвои.
„Феноментът на новите вкусове уиски изглежда е в начален стадий в САЩ“, заяви главният финансов директор на компанията Джейн Моро. Фирмата очаква именно вкусовете да са най-бързо развиващият се сегмент на пазара на уиски в бъдеще. Ето защо Brown-Forman тества нов продукт, наречен Jack Daniel's Tennessee Fire, който има аромат на канела.
Според компанията за проучвания Euromonitor International след успеха на новите вкусове водка, уискито може също да поеме по този път.
Brown-Forman се възползва от всичко това, на фона на увеличаващия се брой потребители, които обръщат внимание на алкохолните напитки от по-висок клас.
Продажбите на премиум уиски като Woodford Reserve и Woodford Reserve Double Oaked, Jack Daniel's Single Barrel, Gentleman Jack, Sinatra Select, No. 27 Gold и Collingwood са се увеличили общо с 19%.
Brown-Forman обаче има друго голямо предимство пред конкурентите си. По думите на говорителя на компанията Фил Линч докато другите компании имат проблеми с получаването на дъбови бъчви поради тежката зима, която забави добиването и доставката на дъб, Brown-Forman сама произвежда своите бъчви и се справя с всички проблеми по веригата за доставки. Благодарение на това обещава съвсем скоро да зарадва потребителите с нови аромати уиски.
*"Mad Men" е американски сериал, в който любимата напитка на героите е уискито. На български сериалът е известен като "Момчетата от Медисън авеню".


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
преди 11 години Глупости на търкалета. Не познавам човек, да пие водка с вкус на компот. отговор Сигнализирай за неуместен коментар