fallback

Lego надвива Барби

Датският производител на конструктори стана най-голямата компания за играчки в света

16:09 | 04.09.14 г.

Датската компания Lego разкри, че приходите ѝ за първата половина на годината нарастват с 11%, благодарение на „LEGO: Филмът“, което я превръща в най-голямата компания за играчки в света по приходи и печалба. С тези резултати Lego надминава основния си конкурент – производителя на Барби – Mattel, пише WSJ.

Скокът поставя Lego малко по-напред от Mattel по продажби през първите шест месеца на годината. Но това е само началото на надпреварата между компаниите тази година. По-важната част за тях е именно второто полугодие, преди началото на празничния сезон.

Mattel разочарова инвеститорите и анализаторите през юли, отчитайки по-слаби от очакваното продажби за първата половин година. Компанията твърди, че резултатите ѝ са засегнати от спада в приходите на Барби, както и от тези на бизнеса ѝ с конструктори. По-рано тази година тя придоби канадския конкурент на Lego.

От своя страна, датската компания се радва на повече продажби на продукти, свързани с филма, но не е ясно дали бокс офис хитът и мърчъндайзът, свързан с него, ще донесат на компанията достатъчно приходи през останалата част на годината.

"Предстои да видим как тази линия ще продължи да се развива“, твърди главният изпълнителен директор на Lego Йорген Виг Кнудсторп. Филмът на Warner Bros. ще излезе на DVD през втората половина на 2014 г. Лентата събра 468 млн. долара в международния бокс офис от премиерата си до 21-ви август тази година.

Продължението „LEGO: Филмът 2“ ще бъде пуснат по кината през 2017 г., а Warner Bros. oпредели датата за премиерата на филм, базиран на тематичните продукти на Lego, свързани с нинджи. Лицензирането на филмите е съществен елемент от продажбите на Lego, в сравнение с продажбите на свързаните с филма комплекти конструктори

Продажбите през първата половина на годината нарастват до 11,5 млрд. датски крони (2,03 млрд. долара) от 10,4 млрд. крони за същия период миналата година, разкриват от компанията.

Частната датска компания твърди, че Китай носи най-голям растеж на компанията в Азия. Продажбите в страната нарастват с повече от 50 на сто през първата половина на 2014 г. Lego расте въпреки продължаващите ѝ проблеми, свързани с бизнеса с играчки, тъй като децата все по-често предпочитат таблети и конзоли, за да се забавляват.

Главният финансов директор на компанията Джон Гудуин твърди, че Lego трябва да предприеме действия, за да остане свързана с децата, тъй като игровите модели се развиват.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:31 | 13.09.22 г.
fallback