IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

"Лего: филмът" дава рамо на бизнеса на Lego в САЩ

Очаква се компанията да отчете рязко забавяне на бизнеса си в Америка през 2013 г.

13:27 | 27.02.14 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Популярността на "Лего: филмът" може би идва в подходящия момент за датския производител на играчки Lego, който се очаква да отчете рязко забавяне на бизнеса си в САЩ през 2013 г. след няколко години на стабилно увеличение, пише Wall Street Journal.

Сорен Торп Лаурсен, който ръководи дейностите на компанията в Северна Америка, неотдавна заяви, че продажбите в САЩ през миналата година са били "по-умерени спрямо свръхестествените увеличения през последните осем години".

Конструкторите на Lego продължават да са изключително популярни въпреки забавянето при останалите традиционни играчки на фона на конкуренцията от страна на дигиталните игри, включително мобилни приложения, които могат да се играят на устройствата iPad.

Забавянето в САЩ бе отчетено преди пускането на "Лего: филмът", който беше номер едно в американските бокс офиси в продължение на три поредни седмици. Lego, която получава дял от печалбите от филма, обяви, че очаква филмът да засили продажбите ѝ през 2014 г. както в САЩ, така и на други пазари като Европа.

Като се позова на данни на NPD Group, Lego съобщи, че продажбите ѝ в САЩ са нараснали с 1% до 1,35 млрд. долара през 2013 г., което предоставя на компанията дял от 7,8% от пазара на играчки в страната и я нарежда на трето място сред производителите.

Продажбите в САЩ представляват сериозен дял от приходите на Lego, които възлизат на 4 млрд. долара за 2012 г. Преди две години продажбите на Lego в страната нараснаха с 26% благодарение на пускането на редица нови продукти.

Търсенето в Европа също изглежда се забавя. През януари фирмата обяви, че продажбите ѝ в Германия - друг ключов пазар, са се увеличили с 4% през 2013 г., в сравнение с 13% през 2012 г. През 2012 г. на Германия са се падали малко над 10% от продажбите на Lego.

Фирмата отдавна разчита на Холивуд, за да се пребори с общата криза в бранша. Тя от години печели чрез съвместни начинания с популярни филмови франчайзи като "Междузвездни вони", "Хари Потър" и "Отмъстителите".

"Лего: филмът" обаче безусловно е големият хит. До момента филмът има приходи за около 183 млн. долара в американските бокс офиси и над 90 млн. долара в чужбина.

Едновременно с филма датската компания пусна няколко комплекта Lego и конзола, базирана на филма. От Warner Bros. неотдавна обявиха, че на базата на лентата ще бъде създадена поредица, като следващата част от нея ще бъде пусната по кината през 2017 г.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:15 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още