fallback

McDonald's губи младите клиенти

Все повече деца се запознават в училище със здравословното хранене и предпочитат други вериги

16:43 | 09.09.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

МcDonald's вече призна, че има проблем с младежите, които държат храната, която купуват, да е по-здравословна и прясна, в сравнение с това, което веригата за бързо хранене предлага. Изглежда McDonald's се сблъсква с друг проблем, свързан с децата, пише BusinessWeek.

Компанията загуби първата позиция като веригата, предпочитана от най-много деца. Новият фаворит на малките клиенти е Chick-fil-A – една от множеството вериги за хранене, които са особено привлекателни, защото предлагат „истинска“ храна. Сред другите любимци е Chipotle.

Резултатите на McDonald's показват тази тенденция. Всички вериги за бързо хранене губят популярност сред семействата, а McDonald's се справя най-зле.

През 2011 г. семействата с дете на възраст на и под 12 години представляват 18,6% от клиентите на веригата, сочат данни на компанията за проучвания Technomic. До средата на 2014 г. делът на тези семейства спада до 14,6% от посетителите на McDonald's.

Кампаниите срещу McDonald's не стихват най-малко от десетилетие. На някои места децата учат в училище за здравословното хранене, а други вече имат доста изтънчен вкус.

Може би играчките в детското меню Happy Meal не са толкова примамливи. Американският маркетинг директор на McDonald's твърди, че компанията „поема отговорност към децата и семействата много сериозно и предлага избор на храни, които се вписват в рамките на една балансирана диета“.

По още едно нещо си личи, че McDonald's приема проблема наистина сериозно. Тя реорганизира своите маректингови усилия, съсредоточавайки се върху семействата, младите хора и възрастните, а не толкова върху категориите храни. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:24 | 06.09.22 г.
fallback