fallback

Глобалните продажби на диаманти достигнаха рекордните 79 млрд. долара

На Китай се падат 13% от световното търсене на диаманти

17:51 | 19.09.14 г.

Глобалните продажби на диамантени бижута са достигнали рекордните 79 млрд. долара през 2013 г., водени от силния интерес от страна на китайците към редките скъпоценни камъни, сочи доклад на De Beers.

Продажбите на полирани диаманти в Китай се увеличават с 14 на сто през същия период, което е двойно по-голям темп на растеж от този в САЩ, пише CNN Money.

Най-голям растеж отбелязват продажбите на диамантени бижута в Китай, средно с около 21% годишно през последното десетилетие.

В момента на Китай се падат 13% от световното търсене на диаманти, в сравнение с едва 3 на сто през 2003 г. САЩ все още е най-големият пазар на диаманти в света, но компании като De Beers все повече се насочват към Китай, търсейки възможности за растеж.

Китайските потребители са двигател на световните пазари за луксозни стоки, включително на скъпи часовници, чанти, коли и диаманти. На азиатската страна се падат близо една трета от световните покупки на стоки от висок клас, разкрива докладът.

Китай все още е разглеждан като страната с по-висок от средния растеж в продажбите на диаманти, въпреки че някои от сегментите с луксозни стоки се изправят пред предизвикателството, свързано с правителствената кампания за борба с корупцията по високите етажи на властта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:11 | 12.09.22 г.
fallback