Ако консорциум от инвеститори от Хонконг и Абу Даби наистина купи Reebok от Adidas, това ще сложи край на осемгодишната връзка между производителите на маратонки, която доведе до разочароващи резултати.Според добре информирани източници кандидат-купувачът е готов да предложи 1,7 млрд. евро за фитнес марката. Твърди се, че тя може да има по-добро развитие извън капиталовия пазар и извън шапката на компанията майка. Jynwel Capital, инвестиционната компания на азиатската фамилия милиардери Лоу и фондове, свързани с правителството на Абу Даби, са зад офертата, твърди Wall Street Journal.
От гледната точка на пазара ситуацията е еднозначна. Напоследък изпитващите затруднения акции на Adidas реагираха на новината за офертата със силен ръст от почти 6%.
Но какви са аргументите в полза и срещу евентуалната продажба на Adidas?
Аргументите в полза на продажбата
Поне засега Reebok не е донесла нищо добро за Adidas. Компанията придоби марката през 2006 г. за около 3 млрд. евро – в период, в който тя вече бе преминала зенита си. В следващите години Adidas вложи много усилия и пари в опитите да възроди Reebok, но с ограничен успех.
Директорът на Adidas Херберт Хайнер бе принуден да признае, че санирането е отнело доста повече време от първоначалния план. По думите му Reebok натоварвал иначе почти безупречните консолидирани баланси в продължение на години. Едва след като разпрострялата се извън основната си компетентност марка се завръща към фундамента си - фитнеса, се появяват първите плодове. Дали обаче успехът ще е устойчив, предстои да се докаже. Adidas сега ще получи възможност да се раздели с Reebok, без да поема голяма загуба.
Публикувана преди около месец оценка на JP Morgan Cazenove разкрива защо на борсата има толкова много овации. В нея анализаторите оценяват Reebok в средата на септември на не повече от 1,6 млрд. евро. Една оферта за повече от 1,7 млрд. евро се счита на този фон за щедро предложение.
С приходите от продажбата Adidas може да подсили собствения си бизнес. С парите (или част от тях) Хайнер би могъл да засили дейностите на важния американски пазар. В последно време там Adidas претърпя доста неуспехи за сметка на американския си конкурент и лидер в бранша Nike.
За това вина носят и някои стратегически грешки. В миналото Adidas не винаги успяваше да задоволи вкуса на клиентите си със своите продукти. Сега Хайнер иска да промени всичко това. Така например наскоро компанията нае трима бивши дизайнери от Nike, които да установят в Бруклин новото "криейтив студио" на концерна. С евентуалната продажба на Reebok Adidas може да съсредоточи креативните и финансовите ресурси върху своята собствена основна марка с трите ленти.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края