fallback

Qatar Airlines е най-добрата самолетна компания в света

В топ 10 на класацията влизат и другите две големи авиокомпании от Персийския залив - Etihad Airways и Emirates

16:43 | 18.06.15 г. 1

Qatar Airlines бе обявена за най-добрата самолетна компания в света за 2015 г. в годишната топ 100 класация на Skytrax, съобщава Quartz.

Това не е голяма изненада. Авиолинията е известна с това, че глези пътниците си в първа класа с дизайнерски удобства и ястия, приготвени от готвачи от класацията Michelin. Компанията оборудва и пищен терминал в Доха със стаи за масаж, сауни и джакузи. Икономичната класа също получава похвали за удобните седалки и повечето позволено тегло на багажа, особено за дългите полети.

Според Skytrax класацията е базирана на независими проучвания сред повече от 18 млн. пътници от 100 страни. Уебсайтът определи катарските авиолинии и за най-добрите в Близкия изток в регионалната си класация.

Макар че азиатските авиокомпании доминират в топ 20, трите най-големи превозвача от Близкия изток са в челната десетка. Нито една американска компания обаче не е включена в двайсетте най-добри авиолинии. Най-високо в класацията се намира Virgin America, която заема 26-та позиция. Delta, JetBlue, United Airlines, Alaska Airlines, American Eagle и American Airlines са доста по-надолу в списъка.

Лидерската позиция на Qatar Airlines трябва да е поредното предупреждение за американските и европейските превозвачи, които многократно призовават правителствата си да преразгледат търговските споразумения с трите най-големи авиолинии от Близкия изток – Qatar Airways, Etihad Airways и Emirates.

През март American Airlines, Delta и United Airlines представиха доклад от 55 страници, според който субсидиите за превозвачите от Залива възлизат на общо 32 млрд. долара от 2004 г. насам. В отговор авиокомпаниите от Персийския залив заявиха, че американските авиолинии се възползват от други форми на протекционизъм.

Във всеки случай опитите на американските превозвачи да представят по-атрактивни, но доста по-оскъдни оферти към клиентите си, привличайки ги с плюшени възглавници и еспресо машини, тепърва ще трябва да покажат струват ли си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:36 | 14.09.22 г.
fallback