Канадското правителство одобри продажбата на контролния пакет от акции в Cirque du Soleil на група инвеститори, водена от американския инвестиционен фонд TPG, съобщи The Wall Street Journal.
По данни на АР американската компания ще притежава 60% от капитала на цирка. В консорциума участва още китайската Fosun, която ще управлява дял от 20% от Cirque du Soleil. Останалите акции се поделят по равно между Пенсионния фонд на провинция Квебек и един от основателите на цирка – Ги Лалиберте.
За да получат „зелена светлина“ за сделката, инвеститорите са се съгласили на различни допълнителни условия, основно насочени към запазването на идентичността на канадската компания. Сред тях например е поне 70% от управляващите служители в канадското звено на компанията да са канадци, както и да има „значително канадско присъствие“ в управляващия борд на компанията.
Новите инвеститори са се съгласили и да предоставят годишни отчети за развитието на цирка пред канадското правителство.
WSJ припомня, че Ги Лалиберте постигна сделка за продажбата на известната марка още през април. Финансовите подробности по нея така и не бяха разгласени. Канадски медии обаче посочват, че цената е поне 1,5 млрд. долара.
Cirque du Soleil е създаден през 1984 година от Ги Лалиберте и Жил Сент-Круа. Тогава в него са работели 73-ма души, но в момента за световноизвестния цирк работят към 4 хил. души, от които 1,3 хил. артисти. От създаването си циркът е имал повече от 150 млн. представления по целия свят. Само през 2014 година 15 млн. души са гледали представления на артистите му, сочи справка на сайта на Cirque du Soleil.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?